saya. saya. dan saya

 hari ni saya nak memenuhkan blog ummi saya ngan muka saya. sempena saya dah 1 tahun 9 bulan hari ni. dah big girl yeww. tapi awat perangai saya makin baby ah? why why why??

lu langsi lu mati!

susah aih pakai sudu. tangan senang

tapi ummi suruh pakai sudu jugakkkkk 

redha kene makan pakai sudu







 saya lagi suka makan pakai tangan sebenarnya. sebab saya melayu. pakai sudu kejap-kejap boleh lah. hari ni saya makan cheesy steamed banana bread pudding. gitewwww. panjang giler nama. =D

cheesy steamed banana bread pudding

air sikit sampai semua roti terendam.
 (susu pon boleh. tapi rumah saya kehabisan susu. walid tak beli lagi)
sekeping roti
sebii telur
2 biji pisang emas
kismis
cheddar cheese parut

masa saya tak bangun lagi, ummi rendam roti dalam air, campur telur, pisang hiris-hiris, tabur kismis, pastu cheedar cheese secukup rasa. ummi gaul2 jer sebati jer semua bahan. pastu ummi biarkan sekejap. bila saya dah bangun, baru lah ummi kukus selama 5 minit. kejap jer. pastu saya makan panas-panas. sedapppp. ade cheese meleleh-leleh.

eheh. nama melayu nya puding roti pisang kukus bercheese =)

sekarang saya memang memanfaatkan sepenuhnya masa  dan tenaga ummi saya. sehingga ke titisan terakhir. -____-"

kedua-dua ummi ngan walid saya sekarang sangat risau camane ummi nak survive dalam pantang kalau saya masih begini sampai adik keluar. 

dont worry lah ummi ngan walid. sampai masa nya nanti insyaAllah maryam akan jadi kak yang terbaik. siap boleh tolong jaga adik lagi. cuma sekarang bagi lah can kat maryam nak manja-manja ngan walid puas-puas. janji!

You Might Also Like

3 comments

  1. alah alah.. bukan budak jek sedap makan gini..org beso pun terliur laa kan? hehehe afe cheese tu..perghh!:)

    ReplyDelete
  2. Maryam.. Maryam.. Geram je ngan dia ni.. comey!

    ReplyDelete