saya prektis ni walid

ummi selalu tanya maryam,

"maryam, bila awak nak belajar step ni..berdiri sambil lepas tangan dah lama"

heheh..tak sabar betul ummi ni kan. bila saya dah jalan nanti tak terkejar baru tahu. sebenarnya saya dah steady tau berdiri lepas tangan. siap boleh bangun duduk ambik barang semua lepas tangan. masalahnye saya macam tak confident nak melangkah.

kalau berdiri sambil pegang sofa or meja or dinding pon saya tak berjalan sangat. saya akan berjalan kalau aim sesuatu jer. kalau takde benda saya aim saya berdiri jelah kat situ posing ayu sampai kaki saya penat. bila saya penat saya duduk.

ummi cakap kat walid maryam perlukan sesuatu untuk membantu dia tambah confident nak berjalan. ummi suggest kat walid kereta yang ade pemegang kat belakang tuh. menarik jugak. boleh maryam tolak macam abang afeef. siap ade hon lagi. boleh tekan-tekan buat bising dalam rumah. pergi jusco semalam jumpa, so try lah.

walid cakap laju sangat kereta tu bergerak kalau pegang. sebab dia ringan. nanti maryam 'nunggeng nyo'.takdak safety bagi budak baru nak belajar melangkah macam maryam. kalau dah pro nanti baru boleh beli. pergi try walker, maryam suka mainan-mainan kat walker tu, so walid tutup mata lah jugak bayar walker tu demi anak. heee

walid pesan kat maryam,

"maryam kene rajin-rajin prektis tau"

maryam suka la walker ni walid

walker jer gerak depan belakang. dia stay. boleh?

cuak nak melangkah

oyeahhh..steady dah..tapi tonggek2 lagi takut. haha

ok. cukup la tu prektis. bye!

You Might Also Like

5 comments

  1. Dulu Azra pun sama! Umur 7 bulan dah tegap berdiri tapi sampai tengah2 10 bulan baru dia dapat ilham nak melangkah. Tapi sebab kaki dah kuat, masa belajar jalan tu takderlah jatuh2 jadi lutut pun cantik la sikit. Walker ni sangat best tau. Better than guna walker yang duduk tu.

    ReplyDelete
  2. maryam dah berapa bulan ek? anak sy pon macam maryam gak. tapi dah setahun. beom berjalan lagi. die macam takut2. tapi kalau jalan sambil memapah2 dah hustler dah. sy pn tak guna walker coz ade bc guna walker tak elok utk bb. salam perkenalan..AIN:)

    ReplyDelete
  3. comel..comel...sikit lg terror la maryam! ^_^

    ReplyDelete
  4. mag, beli walker ni @ mane..?

    ReplyDelete