Surat jejaka kaya buat gadis cantik berhajat besar

saye jumpe artikel menarik semalam..saye baca dari majalah mingguan wanita keluaran 30 jan-5 feb 2009,dalam ruangan menguruskan kewangan..



sebelum saye bagi kamu baca surat jejaka, haruslah kamu baca surat gadis dulu..



Surat dari gadis cantik berhajat tinggi



"apa yang saya bakal ceritakan ini tulus dan ikhlas. saya akan berusia genap 22 sebulan lagi. saya sangat cantik, bergaya dan bercita rasa tinggi. saya ingin bernikah dengan jejaka yang memiliki pendapatan sekitar RM 500 000. anda boleh bilang saya gila harta, tetapi seseorang dengan pendapatan tahunan RM 1 juta pun mungkin tidak cukup melawan inflasi dalam masa sepuluh tahun akan datang.



permintaan saya tidak terlalu tinggi. apakah ada orang di luar sana akan memiliki pendapatan tahunan RM500 ribu? jika ada apakah anda sudah bernikah? kalau belum apa yang harus saya lakukan agar dapat menikahi orang seperti anda? diantara orang yang pernah saya inginkan, paling tinggi hanya berpendapatan RM 250 ribu.mungkin ini had tertinggi saya.



saya disisni inginmenanyakan beberapahal penting:


1. dimanakah jejaka yang bujang dan kaya biasanya berkumpul untuk bergurausenda?

2. kumpulan mana seharusnya menjadi sasaran saya?

3. kenapa isteri orang kaya biasanya berwajah biasa sahaja.

4. bagaimanakah cara mereka menentukan yang mana satu calon isteri dan yang mana satu cuma setakat teman wanita.



( hasrat saya sekarang ialah untuk menikah kalau boleh sebagai isteri pertamadan terakhir)





okeh..sekarang bace jawapan dari JEJAKA KAYA



sungguh menarik surat Cik. kalau dibuat kaji selidik pasti banyak gadis diluar sana yang mempunyai pertanyaan yang sama dengan anda. izinkan saya menjawab pertanyaan anda atas dasar kelayakan saya sebagai seorang pelabur profesional yang memiliki pendapatan lebih dari RM 500 ribu yang tentunya sesuai dengan permintaan anda. mudah mudahan orang laen tidak menganggap saya membuang masa menjawab pertanyaan ini.

dari sudut pandangan bisnes, menikahi and adalah keputusan yang tidak masuk akal. jawapan saya mungkin menyakitkan hati tetapi sangatmudah penjelasannya. kita ketepikan perinciannya dahulu, dalam bahasa bisnes anda ingin menukar 'kecantikan' dengan 'wang'. oarang X menawarkan kecantikan sedangkan orang Y menawarkan wang, satu urusan niaga yang adil.

tapi masalahnya kecantikan anda pasti akan pudar sedangkan wang saya tidak akan pergi ke mana-mana tanpa alasan yang jelas. faktanya, pendapatan saya boleh bertambah dari tahun ke tahun sedangkan anda pasti tidak akan bertambah cantik bila masa bertambah . oleh itu dari sudut pandang ekonomi, saya adalah aset yang sedang meningkat walhal anda adalah seorang aset yang sedang menyusut nilainya. malahan ikut ahli akauntan bukan sekadar penyusunan normal,tapi secara eksponan. jika benar hanya punya aset itu, nilai anda akan menghampiri sifar, 10 tahun ke depan.

dalam istilah yang biasa dipakai di bursa saham, setiap perdagangan memiliki posisi. berpacaran dengan anda juga merupakan posisi perdagangan. jika nilai perdagangan jatuh saya akan menjualnya kerana tidak bijak menyimpan untuk jangka masa panjang seperti pernikahan yang anda inginkan. mungkin kejam kalau saya harus bekata seperti itu, tetapi unuk membuat keputusan yang bija setiap aset susut nilai tinggi harus segere dijual atau disewakan. ketahuila bahawa orang yang berpendapatan RM 500 ribu bukan nya bodoh. saya sanggu bercinta denan anda tetap bukan utuk menikahi dengan anda. saya sarankan ada lupakan mencari petunjuk untuk menikahi jejaka kaya. lagi pula jika anda sanggup belajar selok belok dari orang seperti saya, anda sendiri mampu menjana pendapatan lebih dari RM 500 ribu.kebarangkalian lebih bagus daripada cubaan anda untuk memancing jejaka kaya yang bodoh'.


habes!

saya takde sebab jadi jangan tanya saya mengapa ketika saya membaca artikel ini saya tebayang zakiah(bukan name sebenar..hehe)

You Might Also Like

5 comments

  1. zakiah cakap, die pom teringat akan dirinya.

    hahahahahaha

    ReplyDelete
  2. huhuh..maknaya saya tidak perlu mencari sebab

    ReplyDelete
  3. zakiah(bukan name sebenar) dah jumper calon belom?
    lol ~

    ReplyDelete
  4. hanya zakiah yang harus menjawap soalan kerel ini

    ReplyDelete
  5. kerel, zakiah cakap shadapppppppp

    ReplyDelete