mengidam

mane kite tau kite mengidam ek?sebab dari sebelum pregnant akan ade je makanan yang saya teringin nak makan. kerana hobi utama adalah makan dan hobi kedua adalah complain gemuk.(tak caya sila tanya en. suami) ayat yang biasa saya akan guna adalah.

'lame tak makan XXX, jom wiken ni kite g XXX makan XXX'

ayat ini akan ada setiap minggu.

sekarang ni musim durian. kalau pergi pasar malam dan tepi-tepi jalan mesti akan ada orang jual durian. durian adalah kegemaran sepanjang zaman. walaupon dah beli durian ni. dan dah makan durian ni 2 BIJIK (bukan ulas) sekali makan. tapi masih belum puas. dan akan tetap rasa nak makan durian setiap kali tengok durian.so, saya anggap durian ni nafsu mama.bukan baby.

baru-baru ni sangat terasa nak makan kfc baru tu. fiery crunch namanya. setiap kali tgk iklan rase air liur meleleh-leleh.bile dah beli.tak sabar nak makan.terus makan dalam kerete . walaupon en.suami tak suka orang makan dalam kereta die.nanti bersepah-sepah. tapi i tak kesah. alasan baby sangat nak.hehe..lepas makan dah tak rase nak makan dah. tengok iklan pon air liur dah tak meleleh-leleh. mungkin tu memang baby nak makan.ataupon ayam kfc tu tak sepedas yang digambarkan.

tu jeh setakat ini. en.suami sangat beruntung kan dapat wife macam saya.tak mengidam benda-benda mahal dan susah dicari.

masa tak buat lagi pregnancy test tapi dah agak pregnant saya sangat suka makan saampai rasa khayal setiap kali makan adalah bendalah di bawah nimasa zaman-zaman anak gadis, saya tak suke sangat coklat ni. sekarang sangat suka. tapi haruslah control sedikit makan kerana sangat manis. jadi beli yang mini. kalau beli yang bar saiz biasa sangat bahaya.

air yang saya tidak sentuh lansung kerana tidak sedap semasa zaman anak dara adalah ice lemon tea. walaupon air tuh menjadi feveret rakan-rakan baek dan en.suami. tapi sekarang rase air tuh dah berubah.sudah boleh diterima lidah.

sekarang suka makan bende bercheeseeeee. makan sosej pon nak yang ade cheese. kenape la kamu suke bende menggemukkan baby?

You Might Also Like

2 comments

  1. i xbersalah mami. i nk jd mcm aunty zac. haha.

    waw. tbe2 aunty zac lagi kool dr che hani. aunty zac aunty zac!

    ReplyDelete
  2. haha..ye la aunty zac.sgt cool

    ReplyDelete