perjalanan turun naek hospital dan klinik

rabu, di hantar en. suami ke ukm. en. suami mahu ke kota kinabalu. petang nya, masa tengok Manjalara dah rasa sengal dan sakit dibahagian *tuutt*. sebelum tido mahu ke toilet. ade discharge kaler koko dan hitam macam awal-awal period. call en. suami, dia suruh ke klinik.naseb baek kawan along, nad tido di rumah along malam tu. dia menghantar ke klinik Az-Zaharah, bangi. kak tuyun yang terbangun dari tido juga mengikut.

doc. Khairul cakap baby dah takde. datang lagi esok buat pemeriksaan. meroyan cll en. suami, ibunda dan msg rakan-rakan.

esoknya, en.suami naek flight pukul 630 pagi. dia sampai kk xsampai 12 jam. dah kene balik. terpaksa tinggalkan kerja. datang jemput saya untuk ke prince court medical centre.

saya nak doc perempuan. tapi tak ade. terpaksa cek ngan doc lelaki. doc. Tan sahkan baby tu memang dah tak ada. mungkin dalam 2 minggu lepas. meroyan jugak. tapi sedikit sahaja. macam dah boleh terima kenyataan. kami nak book untuk buat d&c, penuh!semua di booking! dalam hati 'ramai nye orang keguguran' haha..padahal kat OT tu macam-macam saket ade. paling awal boleh buat hari isnin. call ibunda. dia suruh buat cepat. nanti bahaya jangkitan, kuman, racun, bla.bla.bla. xfaham.

masa buat check-up tu timbang berat. berat 62 kg! turun 3 kg. masa tu tak tahu orang keguguran memang turun berat badan.

kami terpaksa cari hospital laen. susah betul. ramai betul orang saket kat kl ni. lepas tu tuan rumah mintak tolong doc dia kat pantai medical centre. boleh la celah-celah sebab kenal. kami akan jumpa dia esok. pukul 10 pagi. maknanya saya ada sehari saja lagi untuk makan sebelum berpantang.

ade 3 makanan dalam kepala:

1)sup urat keting kat restaurant sup UK, seksyen 7,bangi. (terbaek setakat ni)

yeay, dapat!
2)satay kajang tapi di bangi.

jugak dapat~

3)roti bakar telur manis, mane-mane mamak. tiada gamba disini.makan mase breakfast kat bangsar. roti canai telor en. suami RM 2.50. mahel restoran mahbub ni .

huhu..daripada list saya memang pemakan jalanan..xsusahkan bele i? ;p~

hari jumaat, pagi-pagi dah ke bangsar. jalan pagi-pagi masa wiken sangat menarik. tak ada kereta sangat.udara sangat segar. (segar la sangat)

masa kapel banyak pose sebegini. ni first time amik gamba sebegini selepas kawen.

kami breakfast kat bangsar.lepas makan jumpa doc. Idris. scan lagih. bosan. sebenarnye tanak tengok baby. nanti sedih tengok baby yang tak gerak.dasyat baby faris, sampai pagi tu dia tetap utuh dalam kantung yang melekat di dinding rahim. macam normal. tak jatuh pon. cuma tak gerak dan tiada degupan jantung.kali ni tak meroyan. ade satu kapel, wife nya menangis lepas jumpa doc. kami assume dia pon keguguran.hihi..suke hati sajor mengassume ;p

pukul 11 masuk wad.doctor suruh berehat.tapi saya tak penat. jadi saya menggedik.lagi.

terbajet ayu la pulak kan

kami lagi~

loh..ade lagi??!!
en. suami cakap' jangan hepi sangat, nanti hidung kembang'

pukul 3, dah kene siap-siap
3.30 petang,saya ready!

untuk tidak menyedarkan saya, doc inject saya 3 kali. tak saket pon. saya penderma darah tegar. tapi kali ke 3 tu, sengal sampai ke lengan. lalu tak ingat apa-apa.

sedar bila nurse sentuh bahu, perut rasa saket. kat 'tuuuttt' rasa sengal. dalam hati. mungkin ubat untuk besarkan lubang cervik. ingat kan tak buat D&C lagi.pandang atas. eh? lampu dah bukan lampu OT.dah siap. senangnya. tak rasa apa-apa.

lepas masuk wad balik, perut makin saket. lepas 2,3 jam dah tak saket sangat. macam period pain jer.malam tu MIL tunggu kat hospital.

hari sabtu, doc. idris datang. walaupon dr. idris ni lelaki, tapi tak rasa malu pon dia cek.huhu

alhamdulillah..saya sihat.takde pape.jom balik~ suasana hospital dan makanan hospital menyebabkan saya bertambah saket.

lepas doc. keluar, cuba untuk berjalan dan mandi dengan bantuan suami. baru la tak rasa macam orang saket. rasa macam dah boleh nak melompat-lompat. sungguh fresh~
hei, orang saket pon nak cantek ok?
walaupon berkaen batik!
babai hospital, saya mau pulang ke syurga sayadan kamu, saya syukur dapat suami hebat macam kamu

biasanya kalau suami kemana-mana, harus la ade coklat sebagai buah tangan. tapi kali ni tak sempat nak beli pon. so, dia simpan ferrero rocher dari flight untuk saya. dah makan dua bijik. simpan untuk suami sebijik.tapi dia tak makan. masih ada dalam kereta. mana boleh tahan dengan coklat ini. merayu-rayu untuk makan.suami benarkan.jadi, dengan rasminya saya telah melanggar pantang masa 1st day berpantang. hohoho

tamat satu cerita. saya akan pulang ke kota baru selasa ini. berpantang.dengan tegas.untuk kebahagiaan masa hadapan~

You Might Also Like

3 comments

  1. eh kamu...pale nye..bayk ke drh kua...?
    sakit x?
    nsib baik encik suami ade di sisi...=)
    jge diri ye...

    ReplyDelete
  2. raje: saya memang kuat. hug balik ;)

    ira:darah tak banyak sangat.macam period jer.

    ReplyDelete