belajar bersyukur

semalam bergayut dengan en. suami, pesanan akhir sebelum kami tidur. dia suruh saya belajar bersyukur.

di saat orang laen berhempas pulas mencari kerja, terpaksa mengikat perut, bekerja sambilan sementara mencari kerja..saya rilex sahaja cari kerja sambil berblog.

di saat saya saket fizikal dan mental kerana keguguran, ada pasangan bersedih tak pernah rasa mengandung.

di saat rakan yang rata-rata sudah bercareer, saya bersyukur diberi 'rehat' panjang untuk menjaga suami,mengenali suami, melengkapkan diri dengan ilmu akhirat yang selama ini diabaikan kerana sibuk mengejar ilmu dunia, dan merasa macam- macam pengalaman dalam masa 8 bulan.

di saat orang laen bermegah- megah dengan boyfriend hebat mereka, saya ada suami yang sederhana tapi cukup hebat untuk melengkapkan hidup saya.

di saat saya bosan dengan kehidupan berpantang, tapi ada ibu mertua yang jaga saya macam baby dan buat diri rasa disayangi, bapa mertua berusaha mencari makanan fresh dari ladang, adik ipar menjaga dikala ibu mertua bekerja, ibunda dan ayahanda datang melawat dan syahir datang melawak.owh..hidup sungguh baek~

di saat saya merunngut internet slow macam gampang. tapi masih boleh la stakat nak cek email dan mengintai hidup orang laen.

kalau terlebeh bersyukur, nanti saya kurang berusaha untuk mengimprove diri. cam ney?

You Might Also Like

0 comments