1.1.11

cantik kan due date. huhu

sebenarnya result test yang aku tunjuk kat korang semalam dah result ke dua. aku dah test sebelum ni masa hari ke-5 aku lambat period.

semua orang cakap awal lagi. kalau buat test pon mungkin tak nampak lagi. doctor pon cakap macam tu. tapi aku degil nak buat jugak sebab nak tenangkan diri sendiri. serious sehari lambat period pon aku dah gelisah ape lagi hari ke lima. so hari tu, masa keluar beli barang dapor aku nak pergi klinik terus. test ngan doctor lagi puas hati ye dok?

aku baca urine first yang kita baru bangun tido tu concentration hCG tinggi, so tu yang paling baik nak buat pregnancy test. so aku simpan bagi kat doc yang tu. awal-awal nya konon nak bagi surprise kat husband, nak buat pregnancy test tapi tak nak cakap. nak tunjuk result jer kat dia. tapi aku pikir kalau result positive ok lah kan? kalau negative nak nangis sorang-sorang ke?

jadinya last-last aku cakap jugak kat dia masa nak tunggu doc datang. ok. aku g klinik hari tu awal-tak awal doctor pon tak datang lagi. klinik baru buka. husband cakap dia yakin positive. aku tanya sebab ape. dia cakap 'naluri kebapaan'. iyo lah!

resultnya adalah negative. hahaha. doc tekan-tekan perut cakap memang tak de pape lagi. cakap kat suami dia tak puas hati die cakap,

" die tekan-tekan je ke? die ade sensor ke kat jari?"

pastu dia tak puas hati jugak aku pegi klinik sorang-sorang. sebab doc tu lelaki. aku macam tak kisah. sebab dah biasa. doc masa dnc hari tu pon lelaki. siap kangkang lagi depan doc kut. tapi masa dnc i pengsan tak sedar pape. mesti lah receptor malu tak berfungsi. tapi lepas buat dnc masa die cek blushing la jugek. naseb baek doc taraf bapak-bapak dah. so tak de hal. setakat perut ape ade hal ye dok? tapi die cakap kalau ade dia lagi manis. baek lah. lain kali ok~

yang pelik nya aku happy walaupon negative. suami yang frust dan die siap tak caya negative die cakap aku tipu. call aku dengan suara macam frust. aku pulak yang kene tenangkan die. biasa aku yang lebih-lebih.

malam yang aku test tu tak rancang pon sebenarnya. dinner di hari-hari yang biasa di Zara.

aku makan bihun tomyam

die makan bihun hailam

mengambil gambar di kala menunggu makanan macam biasa

aku

dia *buhlat nya mata u!*

lepas tu aku ajak die pergi Mesra Mall nak g guardian beli deodorant. aku nak beli pregnancy test jugak. tapi die cakap pergi je lah jumpa doctor terus. lagipon acid folic aku dah nak habis. setelah berbahas di situ sebagai isteri terpaksa ikut jugak.

dan result nya..alhamdulillah. positive.

perasaan masa tunggu nak jumpa doctor adalah macam nak g amik result SPM. sakit perut. nak kencing. nak berak. nak muntah semua ade.

aku ingat akan menangis depan dokter.ceh dramatik giler. tapi ok jer. lepas kuar bilik doc call parents antar sms kat rakan-rakan. tenang jer rupanya. hehe

kepada kawan-kawan yang sedang berusaha. aku tak layak kut nak suruh bersabar. sebab aku pon kurang sabar. tapi tiap-tiap bulan pujuk diri sendiri yang mungkin allah ade something yang lagi baek. sebab tu dia bagi aku lambat sikit.semuanya ade reason. tapi dia akan bagi jugak. kene tunggu. and berusaha lagi.

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

18 comments

  1. new year baby la ni nnt...best oooo...

    ReplyDelete
  2. lawa nombor tu.... take care...

    ReplyDelete
  3. yeah it's true, kena sabar. i pon consider lambat conceive jugak. kwn2 yg kawen kemudian dr i sumernya perut dah besar sbb ada baby kat dlm, i pulak perut membesar ngan lemak! tension ok..

    tapi bila dah sampai masa tu, akan ada jugak :) antara cepat ngan lambat aje..

    ReplyDelete
  4. berdebar gile kan time nk test tuhh..huhhhhh serammm

    ReplyDelete
  5. berkat kesabaran farah and husband, dapat EDD cantik kan? semoga semua selamat ye. i am really happy for u :)

    ReplyDelete
  6. :)
    yeayyy!!!
    seronoknya baca.

    ngee~

    ReplyDelete
  7. wah cantik due datenye! ^_^..i'm so happy 4 u! akak ni pun sibuk gak wat peknen test ari isnin lepas ni..yolah lum peyet2 nak masuk 5 bulan dah kan..tp result neg..huhu..tanya doktor smlm dia kata normal lagi..huhu..sabo jer..

    jaga baik2 kandungan tu ye.. :)

    ReplyDelete
  8. my good fren pon tengah sabar menanti sekarang ni...dah 2 tahun kawen belom dapat rezeki...

    ReplyDelete
  9. sgt cantik nombor tuu...dahlah baby first..lahir pon bulan 1..suma satulah..hehe..wah..aku excited..tahniah magh..again..tahniah sgt2..so..jaga diri tu baik2 k..dan tolong wish kat hubby ko tahniah jugak..wah..lepas ni tak sunyi dahlah ko..dah boleh kena tinggal rumah la lepas ada baby bila hubby ko outstation..huhu..

    ReplyDelete
  10. congratssss dear.. betul tu, masanya akan tiba, yg penting kite usaha & tawakal:)

    ReplyDelete
  11. wah!!! i pun tumpang excited ni!! sukanya! take care dear! jaga diri, jaga makan, jaga semuanya..hehe..

    ReplyDelete
  12. yeaayyy! akhirnya kan.... :)
    lambat atau cepat tetap akan tiba masa utk kita. :)

    cantik tarikh tuh! :D

    ReplyDelete
  13. tahniah adik.. jaga diri ya..

    nanti tahun depan la kita dating di giant... masa tu u bawak baby.. wink wink

    ReplyDelete
  14. wahhh..bestnye..lucky no 1 laa ek baby u nnt..hehe..congratz babe..takecare..doakan utk i jugak..i masih menunggu turn i :)

    ReplyDelete
  15. Dulu EDD Haziq pon on 01/01/2007 tapi last-last dia kuar awal jugak pada 21/12/2006..

    kalu anak lelaki mesti tubek awal, kalu anak perempuan insya allah on time atau lewat sket;)

    raso-raso nak make manis ke masam loni??

    ReplyDelete
  16. congrats farah..
    take care ok..

    ReplyDelete