terima kasih=)

kepada yang sudi beri komen dan turun kan petua-petua masing-masing. akan ku cuba dan benda yang tak boleh makan akan akan ku save dan elak semampu yang mungkin awal-awal ni. seorang kawan masa mrsm siap call semalam cakap petua nak hilangkan batuk yang mak dia ajar. huhu. terima kasih-terima kasih.

bab romen tu bukan semua orang boleh terima untuk di sebutkan dalam blog. huhu. yer saya faham ade orang yang menjaga tatatertib sebagai gadis melayu dan sebagainya. saya juga gadis melayu lor. ade nampak mate saye kaler biru? (eh. gadis lagi ke kalau dah kawen?=p)tapi saya sedikit open bercakap pasal ni. erm. bukan cerita pasal details membuka hal dalam kelambu pon. just share sedikit sahaja. kalau jumpa saya depan-depan pon macam dalam blog juga saya bercakap. tapi kalau di luar mungkin saya di kelilingi kawan-kawan yang juga suka melucah. eh. salah. yang boleh terima kalau sikit. kalau banyak-banyak dieorang menyampah. saya pon menyampah.

orang tua kita tak suka bercakap pasal ni selagi tak terpaksa.

dulu masa first time pregnant tak de orang pernah pesan kat saya awal-awal ni jangan bersama suami sangat. jaga pergerakan ngan jaga makan memang ramai orang pesan. so saya search dalam internet, baca majalah dan saya tertengok wanita hari ini dia berbincang pasal hubungan seks semasa pregnant. semua cakap selamat!

sebab nya dia tak cakap secara details. masa awal pregnant ke. akhir pregnant ke. tengah-tengah ke. memang die ade cakap juga pasal sex semasa pregnant boleh menyenangkan proses beranak. tapi die cakap lah tu bila akhir-akhir pregnancy. awal-awal pregnancy ni tidak pula dibincangkan. aku sebagai orang yang jahil ni percaya lah. plus, masa awal-awal pregnant keinginan terhadap *ehem* adalah sangat tinggi. percaya lah kerana ianya benar!

bila dah second pregnancy ni, memandangkan ade sejarah, ibunda pon dah bersuara. tu pon dalam nada berlapis-lapis. dia cakap masa 1st pregnancy dia lupa nak pesan pasal ni. i rasa bukan lupa. tapi orang kita tak suka bercakap pasal ni melainkan bila dah terpaksa macam ibu saya tu. haha

doctor pon dah pesan jangan terlalu kerap sangat. sebab tak kuat lagi. kawan-kawan pon dah semakin ramai dan semakin ramai yang berpesan so saya kurangkan kali ni. bukan stop terus yer. merana kami berdua. buat dengan cara selamat dan hadkan. malas lah nak ajar secara details kat sini. korang baca lah kat mana-mana. kalau nak tahu email saya. tulis kat sini kang ade orang marah kang.

sebab saya jahil dulu dan saya telah terima akibat. (walaupon saya tak tahu sebab ape saya miscariaged dulu dan doctor pon cakap bukan salah saya, tapi memang baby tu dah tak mampu nak membesar dengan normal mungkin ade kecacatan kat mana-mana). tapi baik kita beringat kan? tapi kalau terjadi jugak sesuatu yang tak diingini tu terpaksa lah kita anggap takde rezeki.

memang lah orang kata belajar dari kesilapan. tapi baik dari kesilapan orang lain dari kesilapan sendiri. saya silap. saya tak nak orang lain silap. sakit tahu miscarriaged! saudara saya (awoh,mungkin ade yang kenal dia. saya selalu cerita) sampai sekarang trauma teringat-ingat masa sakit. saya idoklah sampai trauma. mungkin sebab keinginan nak ade anak membuak-buak.

saya tahu ramai kawan-kawan saya yang belum kawen baca blog ni. so kut-kut lah ade orang sejahil saya dulu yang tak pernah tahu pon. at least dieorang berjaga-jaga sikit.


kan kan kan?

You Might Also Like

10 comments

  1. Gynae kitorang bgtau masa first visit yang sex is safe...tapi me yang tak selera sangat...memang sepanjang sembilan bulan tu boleh dikira dengan jari kot...hehehe...bila ujung2 ramai yang bagitau kalau banyak 'main' nanti senang beranak...me tak percaya lagi...mana mungkin kepala baby disamakan dengan 'ehemm' bapanya....jauh beza kan?

    Btw Farah. Mana lucah. Ok per citer sebagai pengajaran. Kan?

    ReplyDelete
  2. awak ikut mana yang boleh ye farah. :)

    ReplyDelete
  3. betul farah,akak setuju komen farah nii..hehe

    ReplyDelete
  4. gagagaga. nak nak kita bertudung tapi perlu ke belakon supaya sopan dan ayu..oh tidak perlu!! :D. take care!!

    ReplyDelete
  5. oooo..ahkak ni pun baru tau farah..awal2 peknen tokleh kerap eh..yg akak tau, last2 peknen, digalakkan! ^_^

    ReplyDelete
  6. alahai dorang ni ponnn relax la. bukan nak cite menda lucah pon. tu pun nak sound. hihi.

    ReplyDelete
  7. dong: doc memang cakap ok jer. tapi jangan selalu sangat.

    ReplyDelete
  8. masa sy pergnt pun..doc ad pesan jgn bersama suami pada awl mngandung smpai 4 or 5 bulan.....insyallah...u nya baby selamat...jgn riso sgt...emosi pun kene jaga kan...

    ReplyDelete