selamat hari guru


comel giler google hari ni kan?

selamat hari guru saya ucapkan kepada guru-guru. bakal guru sila sabar dulu. nanti bila dah jadi guru saya wish yer. hehe. =p

semasa saya membesar saya di kelilingi guru-guru. abah dan ramai mak cik dan pak cik saya adalah guru.

jadi masa orang bercakap pasal tugas guru yang ringan dan banyak berehat. saya tidak setuju. saya tahu hal sebenar. benda ada depan mata.

kata cuti banyak. sebanarnya masa cuti pon di panggil mengajar, khusus, program sekolah, ko-kurikulum, dan menjaga peperiksaan.

dah la nak amik cuti masa hari biasa pon sangat susah. cuti sekolah yang konon nya menjadi cuti kepada cikgu-cikgu pon di ganggu. di mana ringan nya tugas mereka?

mungkin ade lah cikgu yang boleh berehat banyak sedikit. kalau pandai mengelat. hehe.

walaubagaimanapun cita-cita saya dari kecik nak jadi cikgu. nak mengajar kat kelantan, nak buat rumah sebelah rumah mak ngan abah. (padahal kawasan rumah dah takde kawasan kosong dah)

tapi bila besar kenpa entah amik engineering. sebab nak suruh jadi suri rumah kut.haha

selamat hari guru kepada guru-guru.

You Might Also Like

3 comments

  1. aisehh..minat jd cikgu rupanya..naper tak teruskan cita2 itu?

    ReplyDelete
  2. i pun notice google sgt comel ari ni. then suddenly remembered it's teachers day! :)
    btw, nape u tak smbg jadi cikgu jer?

    ReplyDelete
  3. google ms mother's day pun lawa..Has save pic tu ;)

    ReplyDelete