4 hari lagi~~

note to along: u 5 hari lagi kan? ngehehe

semalam saya bersahur dua orang. suami juga bangun sahur. kata nya nak puasa. sebab dia jarang puasa so saya ingat nak buat sedikit kuih untuk bukak puasa. tapi bila petang malas.

maybe itu instinct seorang isteri. naseb baek i tak beria buatkan dia kuih. sebab nya dia sahur jer lebih. puasa nya tidak. macam kanak-kanak jer puasa yang yok. (jeles sebenarnya sebab aku tak boleh bukak puasa)

lagi dua minggu habis lah ganti puasa kut. nak puasa isnin ngan khamis je. puasa semalam pon berat turun 63.5 petang. bila dah lepas makan naik balik 64.3. hehe. tapi tak seberat hari tak puasa. masa timbang kat hospital tu 65++kg. tak terkejut pon. sebab memang dah tahu.

lepas tu nurse cakap,

"owh, berat naik sikit"

"hehe. naik banyak kut" (dalam hati: tayah lah amik hati i, i tak terasa hati pon)

"ke u pregnant?"

"a ah. pregnant" (*senyum* habis?? ingat saje-saje gemuk ke?)

hehe.tak emo pon. nurse tu sangat lembut. saya jarang emo dengan orang lembut berbudi bahasa.

sebenarnyakan, paling gemuk saya pernah ingat berat saya 65 jer. masa tu memang rasa gemuk semua yang ade kat badan membesar dan semua baju dan seluar mengecik (bukan i mengembang).tak pernah lepas 66 kg sebelum ni. so sedikit tak sabar nak tengok diri sendiri kalo berat dah lepas record gemuk saya. tapi tak nak lah sampai lagi berat dari husband saya. huhu. sedih nya kalo lagi gemuk dari husband. haha. saya akan make sure dia juga mengembang seiring dengan saya. lepas ni kita diet sma-sama.ok?? gahaha. keji.

kembali kepada cerita bukak puasa.

buat jus tembikai.

ikan siakap kukus limau. buat half jer sebab ikan besar

telur bungkus

and nasi dan sayur campur

hari ni adik saya syazwan nak datang.kiteorang nak pergi breakfast kat berlauk. ngan along sekali. rasa macam nak makan laksam. tapi bila sampai sana sure rambang mata berubah hati makan benda lain. hehe

selamat hari jumaat~

You Might Also Like

2 comments