semua benda nak excited!

sangat senang nak buat saya teruja. sebab saya adalah orang yang teruja dengan semua benda. haha

bila maryam masuk jer 6 bulan saya lah orang yang paling teruja di dunia. tak sabar-sabar nak masakkan maryam food. tak sabar-sabar nak tahu ape dia suka, ape yang dia tak suka. tak sabar-sabar nak tahu reaksi dia makan.

setiap kali suap dia makan saya akan teruja. sebab budak-budak biasalah. banyak peel. dia tak nak makan makanan saya buat, tutup mulut rapat-rapat. sedikit pon saya tak frust. malahan sungguh lah teruja tengok riaksi dia reject makanan.

dia geleng-geleng kepala bila dah tak nak. sekali lagi saya teruja.

dia suka carrot sampai ternganga ikut sudu lagi lah saya teruja. macam nak suap carrot hari-hari. haha. over. oren anak aku nanti.=p

semalam saya bagi dia bubur nasi. first time bagi dia try nasi. suka bukan main. mula-mula jual mahal. jilat-jilat. penat saya nyanyi-nyanyi buat bunyi kapal terbang suruh bukak mulut kapal terbang nak masuk. dia tak nak bukak jugak. still nak jilat-jilat. lepas rasa 2,3 kali baru nganga luas-luas.

Photobucket
malas nak layan ummi. saya pon tak se-excited ummi

memang pon. dia kalau time makan macam muka kene paksa makan jer. mulut bukak. tapi muka tak happy.

Photobucket
nasi carrot 

Photobucket
bihun bandung untuk orang-orang tua. maryam sila jangan jeles.

You Might Also Like

13 comments

  1. awww..saye nampak bcg dia! nice capture lah ummi!!

    ReplyDelete
  2. Farah, leh gantikan ikan bilis dengan ikan segar. Bilis tak bagus. Tak begitu hygiene dan entah2 ada garam kita tatau.

    ReplyDelete
  3. molliesa: tq. tapi walid yang amik gambar. heheh

    dong: ok. noted. tq2

    ReplyDelete
  4. bakpo la maryam ni gebussss sangat!!!!????gere wehhhh!!!!

    ReplyDelete
  5. mommy ni..die sorang jek nak makan bihun..bak sini sket;p

    ReplyDelete
  6. saya nak makan meehoon bandung jugakla ummi.
    mane aci makan bubur jer :p

    ReplyDelete
  7. eh sedapnya mihun bandunggg!
    ehh ummi walid la pulok? hehe

    ReplyDelete
  8. baru lepas 2 hari takde bw, terkejut tetiba dah tukar panggilan ummi-walid. wahhh!!!

    ReplyDelete
  9. alolo..pose menggoda betoiii..geram..eeiii... ^_^

    sedap eh ummi masak?

    ReplyDelete
  10. kalau farah masak selalu buat i terliur

    ReplyDelete