berat kepala

1. lepas makan hormon 10 hari, di hari yang ke 13 berat aku naik 3kg. tq hormon.aku ingat berat aku maintain sebab tak terasa pon badan naik. perut terasa la kebuncitan sikit. sekali hari ni timbang macam nak pengsan dan terus emo konon-konon mogok tak nak makan nasi sekali dinner makan nasi goreng cili padi T_T. lepas tahu berat naik baru la rasa baju seluar sendat segala.

petang tadi teremo kat en.suami sebab berat naik. saiko giler perempuan ni. sori ye jantungmanis.

ayat penenang hati. takpe.herbalife ade T_T

2. aku belum habis pindah lagi. tak suka bila cari barang nak pakai sekali dok rumah lama lagi. penat giler kerja vacuum dan mop lantai. berpeluh-peluh pasang langsir berjam-jam. lepas tu sakit perut. aku benci ngan diri sendiri. dulu aku gagah perkasa boleh buat semua kerja berat sekarang pasang langsir pon sakit perut. angkat bende berat pon sakit perut. bukan perut sebenarnya yang sakit. tempat yang kita sakit kalau kita period pain tu..so nak cakap ape ye? sakit rahim?

ok. rahim aku sakit kalau aku buat kerja berat yang takde la berat sangat.

aku kesian kat en.suami kene buat kerja pindah memindah sorang-sorang. so aku tolong mana yang mampu. tapi nampaknye benda yang aku mampu tolong tengok dan tolong jangan emo jer. T_T

jangan risau jantung manis. tolong tengok insyaallah excellento.tapi tolong jangan emo statusnya ragu.

3. aku kene belajar kentalkan hati. ade cara nak keras kan hati tak? aku pelik, dulu aku rasa aku tak pernah kesah orang suka aku ke benci aku. orang yang suka tq. orang yang tak suka pergi mamfus. tapi sekarang aku macam bersaing berusaha nak suruh orang suka aku. dan kalau orang tu tak suka or tak di pandang aku frust.

4. aku kene hilangkan penyakit sindrom anak kedua aku.

tahu ape penyakit sindrom anak kedua?

terasa diri tak disayangi.

lawak? memang!

dulu aku rasa mak aku sayang along lebih. sekarang?

aku rasa aku gagal menambat hati mertua. aku tak reti la nak kipas orang yang ade gelaran 'mak'. bagi tips boleh?

dan cuba tips 'majalah mingguan wanita'. tapi gagal la.

lagi la sekarang ade dua menantu dalam family tu. aku yang selalu over konfiden. dah jadi tak confident lagi.

tibe-tibe aku jadi pendek rendah diri. aku rasa tak sehebat dia.

ok lah. habis sesi monolog dalaman. selit cerita hepi sikit.

adik aku dapat 8A 1C PMR hari tuh. eh. ni bukan cerita berat kepala. tak pe. kita kasi ringan sikit kepala. 1C itu adalah arab. yeah. dia masih kekalkan tradisi kami adik beradik dapat C bahasa arab.

haih.kenapa balik kampung jer jiwa kacau. kene pegi mengurut neh.hoho

You Might Also Like

7 comments

  1. farah, akak emo giler2 semalam sbb timbang rupanya berat akak mmg dah teruk. Selama ni tertipu ngan penmbang berat kat rumah. Mmg emo giler2. Ntah bila akak nak sekurus farah. HUuuwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    tensen. Benci

    ReplyDelete
  2. berat kepala sbb mcm2 fikir tu, fikir yg itu yg ini dtg ee..hikhik..relek2 eh! ^_^

    tahniah tuk adiknye...!

    ReplyDelete
  3. huhu..sindrom anak kedua...:)
    adikku yg laki itu sgt la parah dgn sindrom itu...

    ReplyDelete
  4. kv: jom kita diet same2..heheh

    mamalieyna:huhu..emo nak period neh=)

    ira; aku rase macam ramai anak ke-2 mengalami sindrom ni..

    ReplyDelete
  5. majoriti kot...
    member aku yg kat uia ni pon melambak..
    ada sorang ni...
    ketara sangat sifat itu sampai effect rakan taulan sekeliling..aku decide utk jauhi dia..haha...
    stengah ank ke-2 ni..syndrom tu hanya terjadi dlm family je..mksudnya hanya family dia saja yg tau masalah itu..kawan2 tidak..huhuhu...

    ReplyDelete
  6. Farah, akak bila adik ipar akak kahwin memang akak rase sedikit tercabar (masa tu tgh ngandung ameera) maklumlah wife dia tu lawa, cantik, putih, kurus, pandai jaga badan & rajin..huhuhuhu elo sungguh masa tu, kalo balik kg tension aje tapi tu dulu ah, loni akak rilek je, bagus juga dapat adik ipar rajin sebab boleh suruh dia jaga anak kita...muahahahhaaa..jahat sungguh akak ni..
    farah jangan tension sgt, lagi kita tension lagi badan xnak bg kerjasama so just enjoy your life..bukan senang nak dapat suami yang baik & tak yah susah2 keje..akak pon mahu berada di tempat kamu..hahahah tapi buat ms skrg tak nak lg pasal nak enjoy bonus yg kompeni bg, bila dah xde uwang br rase macam nak berenti;)

    ReplyDelete
  7. ha..kan..sedih kan klu ade org x suke..berusaha utk seme org suke kite kan?ore kan pnh cite ke dio ore gitu..igt dop?pastu dio oyak x seme org suke kite..lantak la org x suke kite 2..i accept ur nasihat bgune 2..

    ReplyDelete