perjalanan menyihatkan rahim

i tak pernah sangka u i akan ade masalah dalaman wanita macam ni. leceh giler. tak pernah berlaku dalam family jadi tiada sumber rujukan yang boleh dipercayai

aku dah lepas satu fasa makan hormon ni. aku kene makan 10 hari, 1 bijik setiap kali sebelum makan dua kali sehari.

lepas tu puan doc cakap hari yang ke 3-5 lepas 10 hari aku akan period (kalau aku tak pregnant)

dan hari ni dah hari ke 3. tanda-tanda period tuh memang sangat jelas dan nyata. masih jugak belum period.

lepas 16 hari aku period aku kene makan lagi ubat tu sepuluh hari.

dan cycle ini akan berterusan selama 3 bulan.

ubat ni ade side efect nye jugak yang buat aku macam perempuan emo pemalas nak muntah pening asyik nak tido jer. aku asyik letih je sekarang. ade masa terluang jer aku tido. rumah mak mertua hari tu aku bantai tido dari tengahari sampai dah nak maghrib. camano mak mertua nak sayang kan? sedar diri pon kau.ngaha

tapi den ponat. ponat yang tak de sobab. tapi makan banyak.

rahim sayang, cepat la sihat. ade tugas untuk kamu..ngehe~

You Might Also Like

5 comments

  1. memang kalau makan pil hormon ni sistem badan jd macam huru hara sikit..so byk2 sabar k.

    ReplyDelete
  2. tak pe lah, at least ko berusaha dik. Huhu. Walo pun perit sikit.

    ReplyDelete
  3. farah: takut orang sekeliling kurang sabar dengan i yang jugak memang tak pernah sabar

    kv: huhu..itu lah..susah nye nak anak.huhu

    ReplyDelete
  4. farah, tak try mkn jamu utk atur period ke?

    ReplyDelete
  5. farah:jamu ape ye?
    xmakan jamu pon..huhu

    ReplyDelete