bibik

sekarang kalau balik umah PIL macam dah senang sikit. tayah nak beria-ria tunjuk rajen. dan tayah nak beria-ria rasa bersalah sebab tak masak. (tolong kopek bawang je la kalau paling berjaya pon). sejak nenek en. suami yang lumpuh tu dok kat umah tu, umah tu dah ade bibik. yang super extra rajen dan buat keje cepat giler.

dan juga sangat banyak cakap sampai MIL dah tak larat nak layan sekarang. saya pulak suka melayan die. sebab kat umah tu pon saya tak tau nak buat ape. ade bibik ni kurang sikit bosan. sebenarnya tak faham pon ape die cakap..kalau yang xfaham tu assume jelah..pastu iyekan saja.

yang paling best die masak sangat kene ngan selere i. saya akan makan beria (ouuhh..xbagus untuk diet sebab die suke masak goreng-goreng) dan family en. suami pulak jenis yang makan memilih. i neh semua bedal.

sape tak suke kalau orang suke die masak kan?
sampai suatu hari..

'farah, bila balik ke kuala lumpur'

'esok bik'

' cepat nye, kamu mau itu masak tempe..nanti saya buat kan. nanti saya masakkan bla bla bla bekal kamu balik kuala lumpur. kamu suka?'

'ok jer bik.saya nak bla bla bla (siap order!)'

MIL masuk..

'farah sudah mau pulang esok.kejap sangat balik nya. SAYA SAYANG BANGAT SAMA FARAH'

'huhu.kenapa kamu saya farah bik? ramai lagi orang laen'

'iyalah..laen sekali die..mula-mula tengok dulu pon dah rasa sayang'

bodek la bik..bukan saya bayar gaji kamu.

miahahahahaha

ok..sesi perasan di hentikan. tak berjaya tambat hati MIL pon, tambat hati bibik pon jadi la!boleh makan bende yang tak pernah dimakan.

You Might Also Like

3 comments