hari ke tiga

seperti biasa, bangun kul 11 reply msg zac pastu call ibunda. sorang lagi kawan nya maukan herbalife. pastu bersiap-siap nak jumpa zac. dia datang dengan kawan seofisnya, syam. saya rasa kawan si zac ni gila-gila. dia selalu dapat kawan gila-gila.or dia telah membuatkan orang disekelilingnya gila-gila.

selepas tu dia drop saya kat EC mall. sungguh bukan saya. saya dah berubah. saya tak tertarik dengan mana-mana baju or kasut or bag. hanya membeli 2 getah rambut yang macam tali telefon. bukan keperluan. beli sebab tengok lin pakai macam kemas jer, rupanya tidak. tak pelah, 80 sen jer. dan beli 2 majalah. pastu berwindow. minum sambil baca majalah. boring balik.

balik tengok tv, cerita '13 going on 30'. dah pernah tengok dulu.tapi dah lupa. tengok macam first time tengok. bila habes cerita saya pikir masa depan. macam mana saya lagi 30 tahun. giler saya tak nak hidup macam ni sampai tua. tujuan saya hidup bukan untuk menyusahkan orang.

7 tahun lagi nak umor 30 tahun. ape eh saya buat masa tu kalau hidup lagi?

suami?

insyaallah. jodoh kami panjang.en. suami dah berumur 34 tahun.

mungkin anak dah dua orang, sorang berumur 6 tahun, sorang lagi 3 tahun..ke dah 3 orang eh? hoho

kerjaya?

kalau saya pilih jalan yang patut saya pilih, saya dah jadi engineer berpengalaman. dah boleh gelakkan trainee kat ofis. or engineer yang baru masuk. dah beli rumah seketul. dan dah bagi parents and PIL makan herbalife secara percuma. saya ada seorang bibik. tapi fungsi untuk kemas rumah dan uruskan kaen baju sahaja. urusan memasak masih urusan gue.

if saya tak jadi engineer dan bisness saya mantop. saya dah belikan caldina or civic type R untuk en. suami saya. parents dan PIL semestinya makan herbalife secara percuma jugek. saya dah pergi melancong atleast 3 negara.

ke saya masih begini mengharap duit en.suami?

family?

dah berfamily besar. masa tu along, pokwe pon dah kawen. huhu..camno la rupa mereka.

long, u gemuk ke lepas kawen?hehe

pokwe, u menten kurus ke sampai tua?

abechik and mi dah nak abes belajar or mungkin dah keje dah pon.

syahir? dah pandai berdikari kut. huhu

kawan-kawan?

sekarang mungkin semua kawan-kawan saya dah kawin. dah sibuk kumpul anak. semua tengah membina career masing-masing. semua dah hebat-hebat dah sekarang.

blog neh?

masih wujud kut. mungkin bertambah hebat.

tadi saya memang terpikir-pikir..verangan jauh sampai tertido-tido termimpi-mimpi.

You Might Also Like

12 comments

  1. amboi...
    berangan jauh nmpknye
    heheh
    doakan i kawen cepat
    haahah

    ReplyDelete
  2. em,awak buat saya terfikir ttg masa dpn jugak.30thn?tak lama lagi sbb kte pun dah tua.hehehe.awak dok kat bangi ke?

    ReplyDelete
  3. hazi: i doakan semua kawan i kawen sebelum umo 24!

    hahaha..seme kawen next year~!

    fathi: mane nye tua..menten muda

    saya dok kat bandar seri putra..dekat je nga putrajaya..buat openhouse ajak la..hehe

    ReplyDelete
  4. btol la..bile bace entry ni wat trpk jugak ae jd pade sy..hehehe
    wat eva pun..ape jln yg kakfarah plh..
    hope succes!!gud luck2!!
    n do keep on writing dis blog~~
    100% support neh!! :-)

    ReplyDelete
  5. wahhh. baiknya awak nak belikan suami kereta. saya pulak harapkan suami tukarkan kereta utk saya :P

    ReplyDelete
  6. doakan aku cpt kawen magh..
    tahun depan...2010..
    aminn.....
    ^_^

    ReplyDelete
  7. ish seram memikirkan bab umur ni.sy 25 pun tak kawen2 lagi.sedih...

    ReplyDelete
  8. fisya: hehe..thanksss~

    mimie:hehe..verangan kadang2 mengisi masa lapang best jugek~!

    hidd: hai~

    sebab kita dah termakan banyak jasa
    membalas budi la konon

    hehe

    ira: kalau i doakan kawen taun ni xmo?

    damiqula:huhuhu...xpe..pelan2..

    ReplyDelete
  9. magh, i berdoa di umur 30tahun i sudah kahwin dengan lelaki yang sayangggg kt i. heeeeeeeee.

    bolehlah uol dtg wedding i haha.

    anywayyyyyyyyyy mmg i yang buat diorg gile. fardy tu dlu kt kerteh skema sangat orang panggil die cikgu. bile pergi kuantan terus bengong sampai cakap kalau nak branak boleh pergi hospital blkg tuh haha. so far tuhla lawak fardy plg lucu. i dlm proses didik die jd lebih bengong haha.

    ReplyDelete
  10. haha..amin~

    hehehe..u memang~ tapi die memang mcm cikgu

    ouh..bangga nya i boleh dengar lawak die yang paling lucu..kah kah

    ReplyDelete
  11. pemikiran yang maseh belum dapat jawapan
    (dah ade jwpn tapi asyik bertukar2 dan samar2)
    thnk u posting d topic, trigger balik kotak minda utk berpikir
    =p

    ReplyDelete