derma dara


masa dah derma dara baru cakap kat en suami.

' i derma dara'

dia mereply

'hahaha..u ade dara lagi ke nak di derma'

hehehe
=P

ade kanak-kanak ke baca blog i?

saya macam dah addicted derma darah. kalau saya tau, mesti saya pergi. kali ni pergi kat ukm. dengan Nad and Dee. tapi malangnya mereka tak cukup darah. hanya saya yang menderma. tapi kat borang tu ada tanya mengandung ke tak. so saya tanya la budak yang jaga tempat nak register tuh.

''kalau pregnant tak leh derma eh? saya tak pregnant, tapi tengah 'berusaha'..ade efek tak?''

'tak tahu la kak..cuma tanya akak kat sana'

lepas tu saya g timbang berat ngan cek jenis darah, dan saya tanya lagi

'saya tak pregnant, tapi tengah berusaha..ade efek tak?'

'takde lah..kalau dah komfem baru tak boleh'

lepas tu g counter sebelah buat ape ntah.saya tanya lagi

'saya tak pregnant tapi tengaoh berusaha. ade efek tak?'

'takde..jangan risau'

pastu baru lah g dudk kat kerusi derma darah..macam biasa..urat i neh memang susah nak dikesan..sampai 2 nurse yang datang xjumpa urat.sebab lama sangat, saya naek bosan, dan tanya lagi..

'saya tak pregnant tapi tengah berusaha..takde efek kan?'

nurse senyum,

'takde'

hahahaha..ok..giler kecoh i! macam i sorang je tengah berusaha..hohoho..ade rezeki ade la tuh..tayah nak kecoh-kecoh..

tapi walaupon 2 orang nurse yang datang..saya masih di inject dua kali kerana yang first gagal. ibunda i jer yang boleh tahu mane saluran darah i dengan sekali inject jer..

ok..babai..jom makan

You Might Also Like

10 comments

  1. owh, baik sungguh hati adik..suka derma darah ya;) akak nama jer badan besar macam ga*ah, tapi penakut cam tik*s;)~~lalalallaaaaaaaa~~

    ReplyDelete
  2. hahaaa kelakarlahhhh!

    good luck ye farah.
    insyaAllah :)

    ReplyDelete
  3. bc entry ni teringat kisah lalu waktu derma darah kt matrik dulu...
    smgt btl nk derma drh last2 pengsan n kene masuk air dlm bdn....
    rupe2nye ade sedikit anemia...
    bdn besar cenggini pun ade anemia????
    dah xblh lg derma drh lps tu...

    ReplyDelete
  4. en.suami:hei..u publish sediri komen??tak malu betulll

    zaila: i takut..tapi macam suke..haha
    ala2 naek roller coster gitu

    farah: huhuhu..insyaallah..congrats n jage diri leklok

    ReplyDelete
  5. nurul..kurus tak semestinya tak cukup darah..gemuk semestinya banyak darah tau..

    mimi..dara memang dah abes pon..ngehehe

    ReplyDelete
  6. i pun ada prob sama susah nak cari urat darah. penah smpi 4 kali tangan kiri kanan kena cucuk. so skang ni da give up nak pegi donate dah :)

    ReplyDelete
  7. omey: ngeriiiiiii...sebab kalau yang tak jadi tu kita boleh tahu kan..sebab saket

    en suami: entah la sape entah amik

    ReplyDelete