azam tahun baru

gahaha..lambat giler ok mak cik ni..dah 7 haribulan dah pon. misi aku nak laksanakan ape yang ade kat papan wawasan. pandang kanan ye korang.


aku sajikan gambar aku tak berkepala sebab malas nak bergerak amik tudung. takpe. mesti korang kenal jari baby i yang gemuk-gemuk itu. giler pemalas ok perempuan ni. jangan kan nak jalan-jalan exercise, nak jalan beberapa step pegi amik tudung pon malas.

ok.kembali kepada azam tahun ni.

1.hurm.yang paling penting nak kemaskan diri dengan ilmu-ilmu agama. mak cik nama jer pakai tudung tapi masih jahil bab2 agama.

masa mimpi malam semalam tu sempat lagi pikir dalam mimpi. isk. kalau aku meninggal esok tak sempat nak tobat. en.suami. tolong guide saya.

2.nak menyucikan hati. untuk melaksanakan misi ni, tagline maghfarah tahun ni adalah:

'wajah yang berseri datang dari hati yang suci' hohoho. poyo la mak cik ni.

3. kurang kan emosi. jangan cepat melenting. banyakkan senyum. banyakkan bergurau. supaya muka tak cepat berkerut sebelum usia.

cukup la tiga tuh. banyak-banyak nanti tak buat jugak. yang tiga di atas tu kalau aku berjaya buat by end of 2010. nak cakap kat diri sendiri GILER HEBAK AH!

update diet aku hari kedua semalam.



gahaha. yogurt low fat cilok masa breakfast. tapi makan sebekas jer.dan epal. dan air masak. dan susu low fat segelas. dan roti tiga keping bersama peanut.ke empat keping yer?lupa sudah.dan segenggam kacang tanah. dan shake 2 kali. tu je ke? ok. mak tipu. mak makan cucur udang lebih dari 10 bijik.T_T

susun sendiri la ikut waktu makan yer.

dah makan cucur tak perlulah makan nasik. hurm best giler makan cucur itu. penuh dengan bahan perisa. isk2..ade jer bende yang nak merosakkan diet aku. huhu. kecoh je kan. padahalnye diri sendiri yang nak makan.macam la orang paksa.

aku bukan niat nak makan semua. aku nak makan dalam 5 bijik jer. sebab ingat malam nak pegi makan bubur. yang lebih nak bagi en.suami. tapi bila bangun tido petang semalam lapa bangat. sambil baca paper tengok-tengok habis semua cucur. ayyark. terlebih sudah. dan malam dah tak lapar. bila dah lewat baru lapar. nak makan malam giler kau, kata nak diet. so aku shake je lah.

my husband suruh keluar drive cari makanan sendiri. tak pon jalan kat KLIA cari food. sungguh kecoh takut wifenye tak cukup makan. die tak sempat. balik bilik pon kejap-kejap jer.

don't worry la vie. i tak lapar la!

owh. dan juga alas perut sebelum tido =D

dia ade dinner semalam.pakai baju melayu bersampin bagai. macam nak pergi kawen.eh.siap berkompang?

hari ni nak balik rumah dah. tak sabar nak balik sebab nak kemas rumah. nak kemas bilik-bilik tetamu. wahaha. sabtu ini tentunya seronok.

You Might Also Like

5 comments

  1. hahaha lambat gila!..pe pe pun..crispy tu nak sikit :D

    ReplyDelete
  2. all the best for ur azam 2010...Aminnn moga2 terlaksana hendaknya ^_^!

    ReplyDelete
  3. hehe..azam pertama dan kedua kita adalah serupa...
    semoga berjaya..:)

    ReplyDelete
  4. crispy terpampang besor...uiss sikit

    ReplyDelete
  5. bai: bia lamabt asal selamat =p

    mamalieyna: amin=)

    ira: jom jadi perempuan idaman melaya

    mimy: haha..yang saiz kecik sekali je tuh=P

    ReplyDelete