bayang-bayang suami

kawan en.suami cakap aku dah jadi bayang-bayang dia dah sekarang..mana ade dia di situ ade aku

die lepak kat kedai mamak orang lain tak bawak isteri. aku ikut~
die pergi melepak dengan geng-geng kereta die. aku ikut~
die pergi main futsal. lagi la aku ikut! kata suka mengusha. tapi lama betul dah die tak berfutsal
kalau aku cakap die g keje pon aku ikut korang percaya tak?

entri ni bukti aku ikut dia g ofis. gahahahaha. sampai ke ofis aku mengikut. tapi sekali tu jela. agak-agak la bai nak mengekor pon~

tapi sia-sia lah tak bekerja kalau tak mengekor kan. bak kata seseorang. defeat the purpose.gahaha


dan kali ni kemana kita?

jauh bangat~

jauh sampai nak solat jamak pon tak sah. perjalanan pon tak sampai setengah jam.=P


tak perlu naik flight. tapi hari-hari boleh tengok.

bila combine macam ni kecik bangat saiz nya

sape yer inventor tudung ni? mak sayang la die. masalah malas pakai tudung tiada lagi

ye sayang-sayang, di sini la saya berkampung sampai hari khamis.

aku dah diberi amaran. jadual die packed. sila jangan moody kalau bosan.

aku juga diberitahu. laptop tak dibawa pergi. mana mungkin i bosan kalau latop ade kan. shorga~

aku juga diberi cadangan. kalau bosan-bosan pergi la melawat KLIA. heh. bahek dok dalam bilik tido.

seperti yang diketahui umum. aku tengah mengalami kegemukan badan. dan setelah gain 3 kilo, aku dah tahu macam mana hormon ni boleh menggemukkan aku. die menaikkan selera aku. setiap 3 jam aku lapar.dan kalau aku ignore kelaparan tu aku akan pening.

dan aku ade misi baru. nak melawan kegemukan ni. dengan herbalife. di tambah dengan pemakanan yang sihat. tapi nak kene makan setiap 3 jam.kalau tak aku pening. aku akan makan buah dengan lebih kerap. tak nak bagi lapar aku merapu cari makanan tak sihat. tak boleh tido lambat jugak..nati tengah-tengah malam lapa.

rancangan nya aku nak shake at least 2 kali sehari. dan makan meal biasa sekali sehari. nasi tak akan tinggal. cuma akan pilih makanan sesihat yang mampu. sila ambik perhatian bie: jangan nak mengada-ngada nak makan makanan goreng-goreng selagi i tak turun 56 balik tau. tapi hari sabtu ni dimaafkan. sebab i pon nak berjimba ria.haha

hurm. tak tahu berjaya ke tak melawan efek hormon ni. kalau la aku tak turun ke 56 balik pon, menten sepanjang 3 bulan amik hormon ni pon ok lah. dalam masa tak sampai sebulan aku dah gain 3 kg. kalau 3 bulan? ini tak boleh dibiarkan! berjuang~

hari ni hari first. tapi macam fail la sikit. malaysia ni kalau tak masak sendiri susah betul nak cari makanan yang sihat. marah!

tapi i cuba. betul. i cuba! gelat-ngelat sikit tu stended la kan~ ngahaha

You Might Also Like

13 comments

  1. Puan Farah,
    hihihi sweet je cara you tulis blog. Teruja I baca sampai habis. Keep blogging...!
    anyway. I pon tgh dalam proses nak membuang lemak gak. Tapi tak tahu la boleh ke idak. hehehe kena ada semangat kental..!
    gud luck for you...!

    ReplyDelete
  2. gud luck! sama2 la kita menguruskan badan. izah pun dah makinnnnnn tombam! :(

    ReplyDelete
  3. ezzah: jom sama-sama berjuang
    queenlyana: mari kita singkirkan lemak-lemak itu~

    ReplyDelete
  4. ahkak pon target nak kurus tapi selalu ngelat tapi bila tengok orang lain dapat bergaya ngan baju body, semangat balik..mak nak kurus jugaaaaaaa!!

    ReplyDelete
  5. kak zaila: semangat kak! huhuhu..kene ade baju or seluar hok kite xmuat..and kite berasam nak bagi muat balik..huhu

    ReplyDelete
  6. ngahaa..i free sokmo bloh?hahaha

    ReplyDelete
  7. agak2 la bai..nk g jln tar pon xpayoh la sapa ajok 3 kali :p

    ReplyDelete
  8. gaga...lu pe hal nak kecoh=p

    blogspot ni ngok ngek..bukan i

    ReplyDelete