suri rumah menganggur

saya tak tahu kenapa saya tak suka status suri rumah saya. masa buat report polis hari tu. bila polis tanya kerja apa saya cakap tak kerja. so, tuan polisi tuh tulis suri rumah. saya betulkan balik, saya menganggur bukan suri rumah,kata saya kepada tuan polisi.

begitu juga masa jumpa kawan-kawan lama. kalau mereka tanya saya kerja saya. saya lebih suka jawap menganggur sepenuh masa.

kawan encik suami yang datang ke sini, 2 dari mereka wifenya cikgu. dan selebihnya tidak bekerja termasuklah saya. dan ada seorang tu, wifenya muda macam saya. (saya masih muda kan?) rasa macam nak tanya je. menganggur ke suri rumah tangga? hahaha..lu ingat seme olang macam lu ka!

bukan menghina suri rumah tangge yer. saya suka orang tak kerja, boleh jaga suami, anak, masak, tapi masih buat income sikit-sikit untuk menampung diri sendiri. macam saya, suami saya yang jaga saya. anak takde nak dijaga, suka masak, tapi en. suami suka makan makanan yang sangat simple sampai bosan masak benda sama takleh nak variasikan.

hasilnya, saya penganggur bosan yang buat part time sebagai suri rumah yang berpakaran dalam seni menonton televisyen. saya juga beranggapan bahawa tidur siang adalah benda paling bosan di dunia kerana saya dah busan tidur siang.

You Might Also Like

3 comments

  1. xpe laa...rileks dulu..
    nnt da dapat keje...
    tade masa dh..:)

    ReplyDelete
  2. haha magh, i feel u.
    as much as i grumble about work (altho umm.. cm xpenah. HAHHA) but mmg cant imagine just lepak rumah with nothing much to do!
    hey cari hobby la... keep u busy.

    ReplyDelete
  3. ira: dah penat rilexxx

    raja: cadangan yang bagus! saya suka..

    ReplyDelete