bila along aku buat hal

masa kawan along (kak leno) call aku tengah semayang maghrib kat carrefour wangsa maju. baru balik dari kerteh. singgah beli barang dapo esok nak buat makan-makan. 10 kali jugak ah die call gamoknye.

dia cakap along jatuh bas. lutut tercabut bagai. jantung aku dah macam separa tercabut dah. awal tahun hari tuh pokwe adik aku accident. bahu lari. ni kakak aku pulak. nak beli barang hati tak senang. cari barang pon tak jumpa sebab nak cepat. last-last bayar jer ape yang capai.


sekali bila jumpa boleh pulak sengeh-sengeh buat lawak kakak aku neh. buat penat aku sakit jantung jer. lepas simen dah tak sakit katanya.


tengok. siap peace poleh?

kaki kejadian

merah:en. tunang along
aka bakal abang long aku yang jauh datang dari johor terus lepas dengar accident. hehe. memang dia calon suami terbaek ah! nota tambahan: fan MU yang tegar.

putih: fendi, kawan kepada abang long. yang esok nye nak g genting.

biru: suami penulis yang masa tuh dah 22 jam tak tido. (haha.saja upload gamba dia menguap)

syukur sangat takde pape.

bila kite dengar family member kita kene paper memang terus rasa darah berhenti mengalir kan? tahun ni dah 3 kali.

first: pok we accident hari tuh. budak ni memang selalu accident. tapi tetap lah jugak sentap. sebab kali ni masa dapat berita orang cakap tak sedar. isk. sila la berhati hati kalau tak nak ore neh sakit jantung muda. owh. pokwe masih belum sembuh sampai sekarang.

mat rempit yang sudah tak merempit. sudah bawak kereta sekarang. insaf ka?

2nd: nenek en. suami meninggal. walaupon dah lama terlantar sakit. bila dia takde rasa gak kehilangan.

3rd:along. heh!

masa aku kat kerteh aku teringat kat along. sebab macam dah lama tak spend masa ngan dia. aku rasa aku buzy bebeno semenjak dua menjak ni. nak g meronggeng kat ukm pon tak sempat.

sekarang dia dok rumah i. best la ade teman.

You Might Also Like

5 comments

  1. ciannya.. mcm2 yg berlaku...
    harap teruskan bersabar & semoga kak long cpt sihat...

    take care ye!

    ReplyDelete
  2. alamak, hope ur along will get well soon. Memang hati tak senang bila family members kita dlm kesusahan kan. Doa banyak2 moga keluarga kita dilindungi dan dijauhi segala malapetaka. Insyallah.

    ReplyDelete
  3. weeii takutnya dh bersimen gitu..gope cepat baiklah ye..jaga akak awk tu, jgn ajak dia meronggeng lak..ahaks..

    pst..study ukm ke dl, akak x-ukm gak ^_^

    ReplyDelete
  4. iu rf, mimi, maya amir: tq..

    mamalieyna: along dari degree sampai master kat ukm

    ReplyDelete