setelah 8 hari meninggalkan rumah

esok mesti aku kene berkerja keras. banyak sungguh habuk. naseb baek tak banyak sangat baju nak di basuh.

dan yang paling penting esok boleh main masak-masak. tadi dah beli stock makanan basah untuk 2,3 hari. sebab hari sabtu ni mungkin akan ke kerteh lagi.

aku suka awana. tapi kalau selalu sangat rasa bosan la pulak. asyik kerteh jer. ceh. demand. kalau bosan sila cari kerja.

tadi aku tanya husband aku. boleh tak die cari tempat yang membolehkan aku masak. tempat yang ade dapo. at least aku boleh main masak-masak.

dalam kepala dah ingat Rumbia. aku suka jugak dok kat rumbia. ala-ala dok rumah sendiri gitu. tapi dia tak suka. hurm..ajak dok hotel laen pon dia tak nak. bosan la bie.bosan.bosan.bosan.

tak pelah. kali ni berazam nak pergi gym lah. tapi gym tu boleh suka hati masuk ke? heleh. gym konon. hasrat nak jogging tepi pantai pon belum pernah tercapai. aduyaiii. last-last nanti aku stay kat bilik jer tengok tv. nak belajar berenang.nak belajar berenang. masa ni lah skill berenang diperlukan.

T_T

kenapa dulu masa kecik-kecik tak nak belajar berenang?
sebab kampung ai tak de swimming pool. ade anak sungai jer tepi sekolah. tu pon sangat kotor tak pernah rasa nak berendam pon. ape lagi nak berenang bagai.

T_T

hahaha. perlu ke hari-hari aku hidangkan rapuan kepada korang? kesian korang kene baca aku merapu.tamat sesi merapu.

sampai ampang perut ke dua-dua orang minta diisi. tapi suami nak jugak makan kat Caiyo Bistro. mahu makan nasi kerabu. setelah terlepas lorong bagai, akhirnya pukul 915 malam baru sampai.

'haih, baru seminggu balik kampung halaman dah tak ingat jalan ke bang?'

kata seorang isteri. ayat di atas adalah benar kecuali panggilan kepada suami.

char kue tiaw saya yang cuma berharga RM 3.50

ni air susu carrot. bukan carrot susu.

nasi kerabu yang digembar gemburkan

*ehem* akak pon tak kenal sape perempuan ni dek non

You Might Also Like

5 comments

  1. wooo tengok chakuetieow tu buat daku terasa tetiba cam mengidam lak..huhu..nak singgah beli la balik kije kang..lama tak pekena..sedap kann..!

    ReplyDelete
  2. adik dio weii bila nk kelik kg lakk..huhu..lapar sokmo kalu masuk blog dio..

    ReplyDelete
  3. sima: ganas kan?hahahaha

    kv: ehem..kenapa?

    mamalieyna: situ char kue tiaw die sedap..

    shahida: baru balik ari2 so xau plop bilo nak balik

    ReplyDelete