bosan

aku dah lupa perasaan masa zaman belajar di mrsm, aku happy jer beratur amik food yang menu nya sama jer setiap minggu di ulang-ulang. siap tak sabar lagi nak tunggu masa makan. 2 tahun macam tu. dan zaman belajar kat UTP, aku dengan happy nya makan makanan yang di beli di cafe. hampir tiap-tiap hari menu sama. 5 tahun aku begitu. lama ok 5 tahun. tapi setiap kali tiba masa makan happy saja pergi beli food dan menikmati bersama rakan-rakan. mungkin bukan food yang aku suka tapi masa bersama rakan-rakan.

sekarang walaupon baru beberapa minggu aku dah bosan. bila tiba masa makan, walaupon pilihan kedai makan lebih banyak sekarang, pilihan makanan pon lebih meluas, perasaan bosan makan semakin menjadi-jadi. bila makanan depan mata memang aku akan makan dengan berselera. buat pilihan tu menjadi masalah.

bila petang suami tanya,

" u nak makan ape hari ni?"

hurm..ape eh. nasi kerabu? boring. mee goreng. boring. bihun kungfu? tak rasa nak makan. tom yam? urghh. tom yam lagi. sup? huh! hari-hari sup. fast food? tak boleh selalu makan. satey? bosan. ah. semua bosan.

ade sesetengah benda aku rasa nak makan. impossible nak ade masa dinner. tambah-tambah kawasan rumah aku. ada juga beberapa jenis makanan yang aku rasa nak makan tapi aku nak masak sendiri. (saya tahu sangat mengada) tapi husband aku tak benarkan masak lagi. lauk dan sayur pon tak top-up dalam peti. nak habiskan stock yang ade jer. mungkin bila semua dah habis dah boleh clearkan peti. dah boleh bersiap sedia nak pindah.

tapi macam biasa. i kan degil. bukan masak tumbuk-tumbuk rempah pon. hiris-hiris bawang pastu kacau-kacau sikit jer. tak guna banyak tenaga pon. dan aku mintak husband tapau kan tom yam sebagai kuah dan lauk tambahan. dia tapau tom yam kat SOHO. i suke~

dan dengan itu, sorang perempuan yang bosan terbongkang kat rumah ni dah puas sikit sebab berjaya melepaskan gian masak. walaupon masak simple. mak puas hati!

ape perempuan ni masak?

haha. telur dadar je pon.=p

kami dah boikot telur dadar kat dat kedai sebab suami ragu bila nampak tukang masak amik telur dari sarang telur. tak basuh kah?

telur ikan goreng kunyit untuk suami.

yeay! saya makan dengan happy semalam. =)

sebab dah lepas gian memasak, hari ni tak rasa nak masak dah. jom pikir malam ni nak makan kat mana dan nak makan ape.

saya.bangun.dari.tido.setiap.hari.untuk.pikir.hari.ni.nak.makan.ape.

-_-"

tolong.ingatkan.perempuan.ni.supaya.bersyukur.

You Might Also Like

4 comments

  1. ohww mak buyung mmg gini perangainye.. yg tak mak buyung mcm saya ni pun gitu jugak..camno? kekekek...

    ReplyDelete
  2. awak banyakkan bersabar ye. kita pon macam awak masa bawak khalish dulu. hari2 kena pikir nak makan apa. last2 slalu makan benda merepek2. haihhh~

    ReplyDelete
  3. seronokkan bila mkn bersama kwn2 kt asrama. rasa mcm rapat jer walaupun mknan dia sama jer tapi mcm x sabar nk mkn. syonya zaman tu..

    ReplyDelete