desperate househusband episode 2: bree in the making

sejak saya terpaksa berehat lebih ni makan mestilah tapau. dah kerja rumah suami buat macam melampau pulak nak suruh dia masak kan. lauk memang banyak dalam peti chef jer nan ado.

semalam saya cirit-birit. seksa giler semalam. naseb baek petang dah ok. ape ntah yang aku salah makan. suami ok jer. padahal kiteorang makan makanan yang sama jer.

petang semalam terasa berat hati nak makan makanan luar. takut cirit lagi. jadi misi menggoda pon bermula.

"bie, perut i rasa tak best la. i cirit. mesti makanan semalam"

"la..yeke.i ok jer"

"malam ni u masak eh. masak simple-simple jer. sardin pon ok"

"ok"

wah. senang nye. tayah nak goda lebih-lebih.


sebab jarang berlaku, jadi gambar mesti lebih

ni tak boleh tinggal lah. itu terung bakar. terung saya yang bakar.

ok. itu intro jer baru. cerita sebenar baru nak bermula. setiap kali saya masak sardin mesti timbul isu. sebab nya saya suka sardin pure tak tambah pape. bagi saya kuah dia memang dah sedap kan. tumis bawang dengan tambah bawang besar jer. kalau nak cantik letak tomato.

tapi suami suka nak tambah kicap la sos la asam lah. kalau nak tambah macam-macam hilang lah rasa sardin yang sedap itu bagi saya. baik goreng ikan masak kicap jer terus.

biasa sebab saya chef jadi ikut cara saya~ hahaha..

tapi sebab semalam die masak, jadi ikut cara dia lah. saya redha jer makan. keputusan nye adalah. sangat sedap!

oklah. saya mengalah. lain kali masak sardin ikut cara dia.sebab aku puji kan, maka over pulak beliau. isk!!

tapi tak tercabar pon. eles. setakat sardin. hahaha

tapi orang lelaki bila dieorang masak memang rasa lain kan. abah saya tak pandai masak, dia pandai masak 2-3 jenis masakan jer. salah satu nye nasi goreng cina. wah.nasi goreng cina dia memang sape-sape tak boleh lawan. tapi, asal die masak jer, nasi goreng cina. asal abah yang masak jer nasi goreng cina. tapi memang sedap lah. mak saya pon tak boleh masak nasi goreng cina yang sedap macam abah saya. hehe

so kalau di takdirkan i memang tak bolehkan kalahkan kesedapan sardin u pon i tak kisah. i ok jer.

sebab nanti bila kita ade anak, and anak kita dah besar dia bercerita kat kawan dia.

" daddy aku masak ikan sardin best! mommy aku memang tak boleh lawan daddy aku punya sardin. tapi mommy aku punya kerutup hati, ayam percik, masak lemak daging salai memang tak de sape-sape boleh lawan lah!"

haha. sebetulnya. buat masa sekarang. tak reti lagi masak kerutup ngan masak lemak daging salai. bila sihat nanti nak prektis supaya nanti di masa hadapan anak puji. agagaga

koya lah mung. anok pong tak dop lagi. dah pegi tido!

You Might Also Like

12 comments

  1. gulp! daging salai? masak lomak????


    perghhhhh!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. bertuah badan ye farah...! ^_^..lelaki kalo masak, mcm2 nak diletaknya, mau perfect saje walaupun msk sardin..huhu..

    ReplyDelete
  3. sesekali org laki masuk dapur sedap juga masakkannya..haha pasni asal nk mkn sardin suh hubby masak

    ReplyDelete
  4. comel lar korng hsbnd & wife ;) tp btl sesekali org laki masuk dapur sdp gak diaorg msk..hsbnd sab penah msk ns grg,mmg lg sdp dr sab msk...

    ReplyDelete
  5. husband akak pon kalo masak suka tambah memacam tapi sedap jah rasanya..
    tak tahan weh tgk pucuk tere tuh..ore kato getah pucuk tere xmolek ntok otak, boleh melembabkan otak..tapi xtahulah betul ko dop..just nak share info nga farah;)

    ReplyDelete
  6. time pregnant mmg hubby jd rajin lain mcm terutama anak 1st hehe

    ReplyDelete
  7. sardin pun sedap aper. tapi laki-laki ni kalau sekali sekala masak mmg sedap. cuma dorang ni malas jer..bak kata laki akak, "malas nak tunjuk skill nanti lg hebat dr mama" eleh ayat mmg tak boleh blah langsung.

    ReplyDelete
  8. wah,..suami isteri pandai masak ni...bagus..bagus

    ReplyDelete
  9. farah just nak share. tapi rasa u pun dah tau. dont consume sardin too much ok? or any other fishes with high mercury content :)

    ReplyDelete
  10. hahaha sila layan koya.. best apa..ekekeke...verangan is free ekeke

    ReplyDelete
  11. btw..
    anak saya da umo 10 tahun.. tapi ku blom jumpe apa yg lakiku masak sedap.. ops.. pembetulan.. lakiku tak penah masak utk kami kecuali megi masin! huwaaaaaa...

    ReplyDelete