rasa nak tido sepanjang hari

tak dapat tido yang secukupnya semalam. asthma menyerang. bangun 2,3 kali semalam. rasa macam sekejap jer dah pagi.

bangun call suami kejut dia bangun, sembahyang subuh, mengaji selai dua, breakfast sambung tido dengan heaven nya sebab pagi ni ok pulak xsemput. sebab tu entry lambat kuar hari ni. tengahari baru bangun.

bangun mengadap blog lebih kurang, lunch, dan sekarang mengantuk balik. adeh.

semalam husband pergi kinrara sorang-sorang. rasa penat pulak nak mengikut. ekon ade problem sikit. so tak sure lah next week boleh masuk perabot ke bilom. haih.

penat sangat semalam. aku rasa sebab aku lama tak bergerak aktive. aku buat check-up dengan dr. seri tingkat 6 pastu sebab aku asthma dia terus refer aku kat pakar tingakat 2. (macam lah naik tangga kan, naik lift pon penat)masa kat klinik dr daniel tu aku bangun duduk, bangun duduk buat segala jenis test. dia bukan nak buat sekali arung. satu-satu buat. penat aku bangun duduk. lepas setel semua pergi amik ubat kat farmasi kat ground floor. aku duduk kat kerusi. husband yang amik ubat.

tapi bila dah siap semua husband tanya nak ikut dia pergi jumpa contractor ke tak aku macam dah amat penat. so dia antar aku dulu, kemas barang dia nak pegi kerteh, lepas jumpa contractor terus bertolak ke kerteh.

dan malam nya aku macam lenguh segala kaki dan bontot. bila baring atas tilam. wah best nya. sebab badan penat giler.

giler lah stamina sekarang. tak sampai 3 bulan dah lemoh. camano nak tunggu memboyot ni. i terlebih rehat ni. i terlebih rehat ni! jom jogging lepas ni tiap-tipa petang. ok tipu.

camane nak kembalikan stamina supaya sihat dan kuat macam dulu-dulu?

dah la badan penat, nak tido tak boleh sebab asthma. rasa jeles jer ngan along kat sebelah tido tak ingat dunia. haish. kembalikan nikmat tido malam i.

You Might Also Like

7 comments

  1. bila pregnant memang susah nak tdo kot babe. mcm i la skang ni, tdo pun dah tak nyenyak. pastu ngan bangun mlm nya lagi.. pengsan!

    ReplyDelete
  2. hi farah.. farah jalan keliling hall umah je pun dah cukup..takyah buat yg strenuous sgt cam joging..gile ape ;p

    kan nak tgk baby lompat2 lagi pasni..so takyah pikir pasal stamina.. sapai masa perot boyot nati, insyaAllah adenyer tenaga nak ngangkut kehulu ke hilir.. hehe

    akakk pun bedridden dulu..so jln2 dlm rumah, kluar balkoni..tu je..nak lebih2 kank masuk spital lak hehe

    ReplyDelete
  3. ouh..i x sedar langsung..sori yah..:p

    ReplyDelete
  4. tido tu satu nikmat kan..bila dia ilang jap, rasa tak best sgt..huhu..moga semua kembali normal ye..orang peknen biasanya mmg selalu mengantuk kan..tapi kalo dh asthma camna pulak..sian farah..

    *exercise pun perlu jugak, ala..jln2 dlm umah pun jadilah farah..

    ReplyDelete
  5. takpe la, sementara aje ni. nanti beberapa minggu lagi ok lah tu. maklum aje, tengah pregnant ni kan.

    ReplyDelete
  6. awal2 pregnancy memang cepat letih...sabar eyh...dugaan tu...nanti dah masuk empat lima bulan sure dah kembali cemerlang...

    ReplyDelete