restoran belauk seksyen 7, bandar baru bangi

semalam sebelum pergi hospital, kami breakfast dulu kat restoran belauk. restoran ni kalau pergi masa breakfast mesti akan giler tak tahu nak makan ape sebab semua food saya suka.

sampai jer kat kedai terus telan air lir. bau benda feveret! kerutup daging, ayam kampung, serati memang kegemaran i. huk huk. tapi tertengok jeruk bawang putih terus tak jadi nak makan gulai. terus makan nasi kerabu. gihihi

kerutup ayam kampung

stended masakan ayam kampung lah kan. mesti kerat 4 jer seekor ayam tu kenapa yer? besar lah saya rasa. xpe. boleh ratah-ratah. ni menu suami. tapi saya curi-curi makan jugak. RM 6.50

(telan air liur bila tengok balik gambar)

mempersembahkan~

nasi kerabu daging bakar dengan jeruk bawang putih.

satu jer benda tak cukup, solok lada takde! isk. nasi kerabu dia ade lah rasa nasi kerabu. boleh lah. tapi bukan sampai tahap 'wow sedapnya!'. saya nak sebab nak makan jeruk bawang putih jer. lain kali datang saya makan nasi belauk kut. nak try semua lauk. bau dia sedap. nasi kerabu saya makan RM 5.


mana air tak sampai-sampai lagi ni, tercekik kang.


hai, saya makan nasi kerabu dengan sudu garpu

kuis-kuis nasi kerabu

ah..menyusahkan. nasi kerabu makan ngan tangan la best

burrppp. kenyang~

saya nak makan kerutup serati. mau. mau.mau~

You Might Also Like

7 comments

  1. biru gile nasi kerabu dia hehe.
    lama dh xmkn ns kerabu sbb bukan feveret kot haha

    ReplyDelete
  2. suka nasi kerabu sejak masuk U. kalau tak tak penah rasa dan rugi la sebab nasi kerabu best. :)

    ReplyDelete
  3. sedap ke jeruk bawang putih??

    ReplyDelete
  4. jeruk bawang putih buat masak stim siakap pun best kan..

    ReplyDelete
  5. tak penah mkan serati... tak tertelan rasanya...

    ReplyDelete
  6. kak ila suka sangat jeruk bawang putih..
    muka farah dah makin bulat, syabas;)

    ReplyDelete
  7. wah... sedak ni.. pasti g lah jumaat ni..
    yeay~!!!
    mano lg tpt make sedap?

    ReplyDelete