kak mah nasi dagang pintu 1 putrajaya

ngehehe. malas nak zoom.

kedai ni selalu menggoda i. sebab dia jual nasi dagang. husband pernah kena kerja kat area ni, dia pernah breakfast kat sini. dia cakap macam-macam nasi ada. bukan nasi dagang jer. pilihan makanan macam breakfast kat kelantan.

lagi lah i meronta-ronta nak try. tapi suami cakap makanan cukup syarat jer. tak de lah sedap pon. tapi orang ramai jer datang makan.

hari sabtu hari tu baru ade rezeki nak mencuba.

sebelum bercakap pasal makanan,

mari tengok muka pucat lesi tuan blog yang dah 2 minggu berkurung tak kena matahari pon. tak dapat sumber vitamin D dari matahari.

dah la muka bangun tido kan. gahaha. paham-paham lah yer, namapon wiken. saya cuba nak meletakkan kaler-kaler pada muka sebelum keluar, pastu suami tegur,

"kita nak g breakfast je ni yang"

ok. baik lah. jom kita keluar berbogel muka bogel. menceriakan muka yang pucat lesi dengan memakai tudung colorful. saya belajar dulu, tips berpakaian jangan campur lebih dari 3 color. tudung tu dah macam pelangi. berkaler-kaler. nak matching ngan baju pon susah.

malas nak try nasi dagang memandangkan suami dah cakap food kat sini tak delah sedap sangat. so saya pilih 'nasi belauk ike'. biasanya gulai ikan macam ni susah nak jumpa yang tak sedap.

masak lemak kuning ikan tongkol

rasa ok. tapi manis sikit. memang lah orang kelantan suka manis, tapi ni manis lebih dari biasa. harga rm4. untuk breakfast mahal lah saya rasa. ok. kalau sedap boleh saya tutup mata. tapi lauk dia besar macam makan lunch. nasi habis lauk pon tak habis lagi.

biasa saya makan kat rumah saya RM 2 tu dah dapat lauk lebih. hehe. jangan compare sini ngan kelantan lah wei!



husband makan nasi kerabu ikan celup tepung

nak komen yang ikhlas, nasi kerabu dia tak rasa nasi kerabu. hehe.

walaupon makanan asal nampak rupa jer, tapi orang datang sini tak putus-putus. masa kiteorang datang kene tunggu sekejap sebab tak de meja kosong.

lepas makan baru muka naik seri sikit. berkat makan gulai manis.

lepas tu kami ke kinrara husband tunggu orang datang nak hantar barang. dia drop aku rumah aisha. breakfast 2nd round dengan aisha.

You Might Also Like

11 comments

  1. mmg berseri2 lps makan.. heheheh.. RM4 utk bfast? mmg mahai..;)

    ReplyDelete
  2. aku dah pergi tempat ni...:D. nasi kerabu daging bakar meletop. tapi laksam dia sikit dah..huhuhu

    ReplyDelete
  3. eh ni dekat abu bakar baginda tu kan? dulu aku g memang meletop.*dua kali komen* :P

    ReplyDelete
  4. bai: hahaha..sampai 2x..a ah area tu lah..kiteorang xsuka sangat nasi kerabu dia..

    ReplyDelete
  5. maya: huhu..tu lah. memang rasa mahal pon. tapi mungkin sebab lauk besar

    ReplyDelete
  6. blog ko ni kisah makan je..camana aku nk kurus..hahah

    ReplyDelete
  7. memang mahai la RM4 tuk bf je..huhu..farah pindah ujung bulan ni ke?..

    ReplyDelete
  8. cuba try restoran merah kat TTDI jaya
    atau restoran jaring berhadapan sunway piramid...

    ReplyDelete
  9. igtkan kedai ni dah bankrap..lalu2 mcm tutop je..:p

    ReplyDelete
  10. mak ai xleh tahan bila ku lihat nasi blauk itu woo

    ReplyDelete
  11. hehehe....kedai kak mah nih dah dekat ngan umah izah. masuk selekoh tuh je. apartment p14.

    ReplyDelete