agenda tersembunyi



aku rasa suami aku suka aku susun makanan cantik-cantik macam ni. (cantik ke?)sebab tu semenjak dua menjak ni aku suka susun makanan macam ni. sebenarnya aku susun macam ni memberi satu kesenangan kepada aku. kesenangan itu aku simpan sorang-sorang lah. itu dinamakan agenda tersembunyi.hehe

tapi semalam masa nak makan dia cakap,

'senang la kan makan macam ni..u tak payah basuh pinggan banyak-banyak'

alamak! dia tahu baca fikiran aku. hehe. mak suke nyah sekarang. lepas makan kene basuh 2 pinggan jer. biasa at least 4 pinggan. tu tak masuk periuk belanga, chopping board dan bekas yang guna buat masak lagi. so dah berjaya kurangkan pinggan tu dah cukup baik.

pastu bila susun macam ni aku macam boleh agak nak masak lauk dan sayur banyak mana. takde lah end up suami terlebih makan sampai perut membuntal sebab aku terlebih bajet masak lauk or sayur.

tapi kalau nak makan benda tak remeh macam ni sesuai lah. kalau makan ikan ke, ulam cicah budu ke aku rasa lagi feel kalau hidang. baru lah syiok.

dia punya

aku punya

daging kambing black paper and mushroom

sebenarnya aku beli kambing ni verangan nak buat lamb chop. tapi pikir-pikir macam malas jer. so ni adalah lamb chop versi daging dah dicincang dan di masak bersama kuah.

sauteed shitake mushroom+ broccoli + carrot

sekarang ni ayat wajib suami makan selain doa makan adalah, ' you dah amik gambar?' ngahahah

You Might Also Like

5 comments

  1. HAHAHAHAHAHAHHA KESENANGAN TAK YAH BASUH PINGGAN BYK2 ~ :p lol ~
    klaka la yu ~

    ReplyDelete
  2. perghhh!!! nampak menyelerakan ok.
    dah la lapor.
    dahla banyak keje.
    dahla lapor....

    huhuhu~
    nakkk!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. pandainya farah masak, untung suami :)

    ReplyDelete
  4. wow!! kambing!! aku tak leh tengok kambing :D

    ReplyDelete
  5. kerel: itu dinamakan nak hidup kena pandai..hahaha..

    puterikurekure: nanti balik masak=p

    ieda: masak simple-simple boleh lah..hehe

    bai: sama lah kita!

    ReplyDelete