wah bizi nya ai..

aku tak update lagi masak-masak hari jumaat. hari sabtu sangat buzy la pulak. sibuk menyetelkan urusan-urusan seri paduka baginda yang tergendala sebelum hidup sebagai kaum nomad.

jadi kepada rakyat jelata yang inginkan penawar sakti aka herbalife dari seri paduka baginda sila dapatkan selewat-lewatnya hari jumaat. kerana wiken seri paduka baginda sudah mahu bertapa ke pantai timur.

gahaha! udah-udah la merapu. aku mood tengah sangat baik ni. jadi sila bersabar kalau aku tersewel sedikit. orang bahagia memang begitu.

mari kembali kepada cerita asal. cerita masak-masak di hari jumaat. pada hari jumaat lepas, aku panggil hari pre-anniversary. aku nak masak something yang special untuk santapan suami. malangnya mood memasak belum mari!

so aku masak benda yang dah sangat biasa tapi diberi sentuhan luar biasa. gahaha.

bahjet! tadelah. aku susun cantik-cantik jer siket. ala-ala makan kat kedai gitu.

ni makanan aku

guna resepi spaghetti peperoncino. tapi ganti dengan makaroni. so apekah namanya?

macaroni peperoncino mungkin.

dengan sayur tumis campur.

ini adalah makanan dia.

nasi semestinya. kang gigil kempunan lama tak makan nasi. masak la nasi. kesian!

daging paprik

nasi dan sayur tumis campur

bila aku hidang dia cakap,

'wah. special nya!' (padahalnya lauk sama yang entah berapa juta kali masak. tapi hati tetap kembang deknon)

lepas tu dia bergegas-gegas mencari benda ni

lilin.

ini lilin penambah mood *ehem* walaupon sebenarnya mood *ehem* tak memerlukan lilin pon untuk bertambah

tak paham eh? kalau tak paham maknanya belum baligh.

so jadi lah ala-ala candle light dinner version kami.

naseb baek tak masak benda bertulang!

bila tengok orang kesayangan kita makan makanan yang kita masak dengan berselera dan appreciate makanan kita yang tidak seberapa tu rasa macam syorga!

rasa macam nak suruh dia berhenti makan. ajak masuk bilik. gahaha. eh. adik-adik aku baca blog ni ni. jangan merapu sangat. malu kat adik-adik.

maaf adik-adik kalau buat adik-adik tak sabar nak kawen. gahahaha

mungkin mood gelap kut.

mungkin jugak sebab pasang lilin.

dah.dah. kalau i menaip lagi komfem akan keluar benda yang korang tak nak baca.

sekian. babai. i love u!

You Might Also Like

7 comments

  1. amboiiii, candle lite dinner u!

    ReplyDelete
  2. ooowhh bahagianya dgr..ni rasa nk join grup ni..ahaha..lambatnye nk kawin..

    ReplyDelete
  3. kamu ni farah..ada2 aje lawak luc*h yg membuatkan akak rase nak tergelak..heheheheee..orang kawen je yg faham, orang xkawen lagi p main jauh2 ya;)

    ReplyDelete
  4. farah: a ah..wpon lilin tak sesuai.belasah!

    notty: eh. eh.u tak lama dah!
    hehehe

    kak ila: luc*ah tu nama kedua i..hahaha

    ReplyDelete
  5. akak keji. jeles.

    orang nak kawen cepat2. ;p

    sweeet sesangatttt

    ReplyDelete
  6. uuuuu...bahagiaaa...
    memang seronok kalo benda yg kte masak dinikmati dgn penuh perasaan...
    huaaaa....
    nak tawennnnnn...... T___T

    ReplyDelete
  7. fatin: hehehe..tak boleh..nanti mak fatin marah=p
    blaja dulu..hahaha

    ira: memang..lagi semangat nak masak kalau die suka kita masak..huhu

    ReplyDelete