nikmat sementara

hari ni hari last husband training. kali ni dia training dekat ngan rumah jer. so kul 530 petang dah tercongok atas sofa kat rumah main poker kat facebook. balik awal bukan nak cari isteri. cari internet dulu. heh!


tapi aku pon best jugak sebab kalau die training. ade laptop kat rumah. hehehe. seperti biasa kalau ade laptop ni kerja rumah sedikit terabai lah. tapi kali ni sebab insaf dengan cerita dalil cinta kerja rumah aku agak excellento. cumanya baju jer tak sempat nak lipat.


sebab slot harian dah bertambah, jadi kena lah gugurkan salah satu rutin harian. kalau tak nanti tak de masa nak tido. gahahaha. sungguh keji.

tv pon tak on dah sekarang. takpe esok bila dah takde laptop kita tengok tv sambil lipat kain yang dah melimpah ruah bak kata suami. kadang-kadang aku hairan. duduk dua orang jer tapi baju tak pernah surut. hari-hari kene basuh. tambah-tambah sekarang ni. panas. asyik berpeluh jer. mandi 10 kali sehari (jangan percaya. budak ni suka exaggerate) . jadi baju nak kene basuh pon makin bertambah. nak lipat lah yang lemoh. haih. lemoh!

syiok nye hari-hari begini

dah. dah. kembali menjadi suri rumah yang bermoral siket. korang kenal tak makhluk apa kah dibawah ini?

jantung hati pisang

giler amareka (america) lah kalau tak kenal jantung pisang kan!

santapan tuanku mohd faizal dan permaisurinya


aku ade kerabu jantung pisang. korang ade?

resepi kat dapo ai

hoho. ni kes jeles tengok kv makan nasi kerabu. ini adalah first time buat kerabu jantung pisang tanpa bantuan sesiapa. biasa kat rumah aku tukang gaul jer. semua bahan-bahan mak buat. pastu seperti biasa walaupon aku tukang gaul jer, bila dah siap aku akan claim aku yang buat. mak aku redha jer lah dengan anak perempuan dia ni.

sebab selama ni jadi tukang gaul. agak terkial-kial la nak masak. husband lah yang jadi mangsa.

'bie, caner nak tahu jantung ni dah masak?'

contoh kekecohan saya di dapur semalam. habis huru-hara dapo sebab maghfarah buat kerabu jantung jer pon.

walupon huru-hara dapor, sangat berpuas hati bila cubaan pertama adalah diluar jangkaan. tak sangka maghfarah ade bakat buat kerabu jantung. mula-mula tak confident nak buat. ye lah kan. buat kerabu ni banyak proses nak kene buat. kalau result tak memberangsangkan idok ke frust. dah la tak pernah buat. tapi husband cakap semua benda ade first time. bile lagi nak belajar.

pastu aku buat ikan sumbat. mula-mula ingat nak goreng. tapi bila memikirkan kerabu tuh dah menggunakan hampir sebiji kelapa, tidak lah perlu lagi menambah kolestrol dan lemak. bakar sahaja.

ikan jaket besi khonge cencaru sumbat

haaa..yang paling special semalam...

kita bagi dia nama sambal ala maghfarah


suka mengglamorkan diri. sambal ni kalau kat kelantan sangat popular la di rumah-rumah kenduri.

'wah, sejak kawen ni first time u buat sambal'

hahahaha. teruk tak i? hehehe. bukan ape. bagi aku buat sambal ni agak complicated. hahaha. pemalas! letak lada dalam masakan lagi senang kan. pastu bila nak makan picit jer lada tuh dalam nasi. rasa pedas jugak kan. hehe

alang-alang dah buat tuh agak banyak la aku buat semalam. penat aku bakar bawang. stock seminggu punya sambal. lagi pon sambal ni lagi simpan lama lagi best.

okeh. minggu ni u makan sambal ni sampai lebam~

You Might Also Like

7 comments

  1. samalah i pon pelik kenapalah duduk berdua tapi asek kena basuh baju je keja. haha
    setapnyaaa kerabu!

    ReplyDelete
  2. sedapnye!!!
    cepat upload resepi=)

    ReplyDelete
  3. ederq: huhu..basuh baju xde hal..guna machine. yang menjadi hal lipat baju=p

    memyselfendi: wokeh dear. nanti cek kat dapo saya yer. hehe

    ReplyDelete
  4. wow menariknya masakan farah kali ni..tmbh2 kerabu jantung pisang tu...tergoda weeehh..kt sini time luch ada pun jantung pisang tuk wat ulam tu..rebus gitu2 jer..huhu...lg best wat kerabu kan..slot in resepi..nnti akak nk copy! ^_^

    ReplyDelete
  5. mamalieyna: huhu..wah jantung pisang ni kalau rebus cicah budu dah sedap kan!

    ReplyDelete
  6. hahah..ain kat brunei xdop jatung pisang ke?=p

    ReplyDelete