personal assistant

sekarang kalau sapa-sapa tanya aku kerja ape aku cakap PA. hehe. lagi up dari suri rumah tangga. ngehehehe

sebabnya scope kerja aku bukan terhad nak uruskan makan pakai dia jer. kadang-kadang report dia pon aku kene buat. eh. tipu. bukan aku dia tolong buat isi report la. aku tak baca pon. aku just mencantikkan report. edit siket-siket. pastu banyak la benda-benda remeh berkaitan ngan kerja dia aku buat. of course benda yang sangat remeh. benda yang sangat tak ilmiah yang tak perlu study dulu baru boleh buat.

kadang-kadang aku salah buat jugak. pastu aku cakap lah, alah biasalah, aku macam budak tengah intern la. tengah belajar. nanti jadi PA yang pro takde nye salah-salah. dan masa tuh gaji mestilah kene naik. kalau tak i tukar pergi cari company lain. =p

hari tu packing barang suami alhamdulillah takde yang tinggal. siap benda-benda yang suami tak ingat pon aku amik.

'oh crap, hadiah abah lupa nak amik'

' i dah amik' *insert muka bangga kat sini*

' oh shito i lupa nak bawak seluar yang nak alter tu'

'i dah amik, dok skali ngan coverall S(bukan nama sebenar)' *insert muka berlagak kat sini*

'wah..terer la bini i'

'bonus kene up ni'

ngehehe..baru sekali buat kerja dengan betul dah berlagak. penat tau masa nak siap-siap datang sini. sebab masa tu lah nak kena habiskan kerja-kerja aku, masa tu lah nak kene uruskan pasal renovate rumah, owh weekend hari tu pon aku join gathering geng-geng kereta husband aku. dieorang ni kalau tak kul 3 pagi memang masing-masing tak nak gerakkan bontot tu dari kerusi.

dah la aku kat rumah nak kene siap-siapkan rumah nak tinggal, nak basuh baju, nak packing barang.

huhu..mungkin jugak aku membesar-besarkan situasi ni. aku rasa sangat penat sebab aku jarang bekerja keras kut.=p

so kat sini masa untuk berehat. giliran suami aku pulak bersusah-susah pikir pasal aku. sibuk tanya setiap setengah jam aku makan ke tak. ish. kalo lapa tahu lah aku mencari makanan.

the only 'kerja' yang aku kene buat adalah iron baju.



tu pon untuk beberapa hari ni jer sampai baju habis stock. nanti lepas ni bila baju hantar dobi idok la perlu aku iron baju lagi.

owh...heaven!

You Might Also Like

8 comments

  1. puterikurekure: hahahahaha..terer apenye? huhuhu..terer berlagak mungkin=p

    ReplyDelete
  2. farah, u got award. check it out at my blog ye.

    ReplyDelete
  3. heeee..tq..nanti farah cekedout

    ReplyDelete
  4. kerja rumah mmg endless woh penatttt

    ReplyDelete
  5. yang paling penting adalah perancangan kan..dulu masa kak ila xkeje, sokmo kena marah ngan hubby kak ila sebab asek tertinggal barang je, nok wak ghano..suka packing last minutes

    ReplyDelete
  6. uyoo..sudah terer packing2..:p

    ReplyDelete
  7. huhuuu....tu la kan...kene la rajin...kalo malas, nnt dia nyampah, hehehe...

    ReplyDelete