bila bini tak sehat sila redha

aku bangun pagi semayang subuh tadi rasa badan macam melayang-layang. semayang subuh pon macam ingat tak ingat. pastu sambung tido balik.

suami pon tak kerja hari ni. ada hal dia nak setelkan. dia mintak aku shake untuk breakfast. sorry bie, i dengar tapi i tak larat nak layan.

aku sedar kul 10 pagi suami call, die dah keluar. masa tu dah ok siket. tapi masih rasa xsedap badan.

bila dia balik die cakap,

' u pregnant kut'

serta merta aku bertukar jadi hulk. jangan gurau-gurau pasal pregnant ni. jangan bagi harapan. selagi takde garisan 2 garis kat pregnancy test sila jangan sebut. nak tengok i bertukar jadi hulk oren?

sebab jarang-jarang suami lunch kat umah aku nak masakkan dia lunch. lagi pon breakfast tadi dia minum air soya jer.

* u ni belajar-belajar la shake sendiri. tak susah pon. kalau jadi macam hari ni kan dah lapa!*

dia cakap gorengkan dia telur kicap dah ok. tayah masak sayur.

aku kalau makanan tanpa sayur bukan makanan sangat rasanya. rasa tak lengkap jer..tapi kalau ade sayur tapi takde lauk tape. aku boleh buat tauhu tu lauk. protein jugakkan?

jadi aku campakkan jugak sayur dalam telur kicap tu. letak button mushroom, carrot dan tomato. ok lah tu. sayur jugak lah kira.

makanan lunch tadi.

10 kali aku tanya ok tak makan macam ni?

dia cakap die ok jer. dah lebih dari ok.

senang suami mak kan?

You Might Also Like

5 comments

  1. senang2...best dapat suami senang makan kan? kalau aku, aku auto jadi rajin..tapi aku belum kawin..muahahaha..so dun talk like this :P

    ReplyDelete
  2. hehe..banyak s0nang lah gini! ^_^

    ReplyDelete
  3. beruntung kan?
    sama je la ngan suami kite. makan apa je boleh. asalkan leh alas perut.

    awak dah makan ubat? skang ni musim orang saket2. take care k.

    ReplyDelete
  4. sama lar dgn hsbnd sab..bab makan x kisah,msk lar apa pun dia msti mkn smpai habis...plg mls msk utk dia,ns putih,telur grg+bwg kicap...

    ReplyDelete
  5. bai: hehe..xpe bai..ade niat dah dapat pahala=p

    mamalieyna:manyak senang woo!

    puterikure-kure:huhu..hilang dengan sendiri. saya susah makan ubat=p

    sabrina: tu sebenarnya menu paling sedap. makan dengan nasi panas2..woohh!

    ReplyDelete