penghijrahan

perpindahan dari benda baik kepada benda yang kurang baek orang panggil hijrah ke?

hahah

ade la jugak baeknye..dekat sikit husband ulang-alik pergi kerja
*awana jauh sangat katanya*

so cepat la sikit aku boleh jumpa dia petang-petang

pastu sini dekat dengan keropok dan air jagung sedap..

hari ni kami check out awana datang sini..sini mana?


sini lah!

paka residence


aku suka environment sini. lebih kampung

yang tidak di sukai adalah..

katil king hanya wujud di suite sahaja katanya

kat awana deluxe pon dah dapat katil king

seperti biasa, aku memang mementingkan katil

dengan saiz dua-dua orang yang 'sasa' ini

queen adalah muat-muat


tengok lah gambar di atas. space yang tinggal untuk aku golek-golek. nak gerak lebih-lebih takut tertendang suami. aku ni dok dalam kategori makhluk 'buas'. jadi aku memang sentiasa memerlukan space yang luas. kalau sempit begini terpaksa lah statik.

bilik ni besar jer. aku rasa lebih kurang jer ngan awana. awat la kedekut sangat nak letak katil king.

pool die lebih kecik dan orang tak ramai sangat. last time aku datang takde orang pon swim pagi-pagi. bukan ke kalau orang tak ramai sangat itu sesuatu yang bagus?

bagi aku tak..kalau dah pool kecik pastu kalau aku sorang jer dok swim situ bukan ke aku dah jadi center of attention?

pastu restaurant adalah betul-betul mengadap pool tersebut. kalau aku nak swim memang akan macam dolphin tengah buat persembahan.

bukan ke maghfarah attention whore ke? *wah..pengakuan*

yes memang kalau aku berenang memang macam dolphin. ni banyak tenggelam dari berenang. umur 24 baru terhegeh-hegeh nak belajar. kene lah sorok-sorok sikit. malulah orang tengok. kalau dah terer nanti baru show off. ahaha

jadinye aku tak mungkin akan swim di sini. T_T

faktor terakhir adalah air-cond. mak ni kampung jer noks. memang allergic lah dengan ekon ni. kat rumah pon pasang ekon bila nak tido jer. tu pon set kul dua dah off. takde nye nak hidup 24 jam dengan ekon. kat awana ade kipas. kalau dok sorang siang-siang takde maknanye aku nak pasang ekon. kipas dah cukup. tu pon sejuk siap berselimut. balik husband aku nanti kang dia merungut lah.

'bilik macam oven!'

katannya. jadi bila husband aku balik baru lah ekon terpasang. pastu bila dia dah tido malam mak off lah. bukan dia sedar. hehehe. keji.

kat sini takde kipas kalau tak on ekon memang betul-betul macam oven lah. nak tak nak terpaksa lah on.

dah habis merungut?

dah. yang lain yang kecik-kecik jer boleh tolerate. macam bantal bau kepam. haha. nanti esok mintak tukar..

jadi start semalam sampai khamis di sini lah saya terdampar. insyaAllah wiken ni balik kampung.

You Might Also Like

4 comments

  1. hahaha..komplen jangan tak komplen.;P

    ReplyDelete
  2. wah2x berganti2 tmpt penginapan pulak ye..tp best gk eh, leh rasa environment lain lak..

    ala swim jerlah, anggap je kt umah sendiri..hehe..

    ReplyDelete
  3. balik kampung kalu....
    nak bwk amalin mandi pool ganer?
    residence dekat sket nk g tp. awana jauh bedesuppppppppp

    ReplyDelete
  4. Katil queen memang....pertama, berebut space...kedua berebut comforter hahah...kalau dapat katil king rasa jauhhhh je dari hubby....dah nak rapat2 pulak :-p

    ReplyDelete