ah meng

Chinese yang kami deal untuk renovate rumah kami namanya Ah Meng.

dulu aku tanya husband aku,

' sape ek bie nama chinese pendek yang cakap ngan kita tadi?'

'uish, u ni kalau tak mengutuk tak boleh'

'holoh.bukan kutuk. betul la kan die pendek? takkan i nak cakap tinggi.ade 2 orang kan, sorang lagi tinggi. okeh lah. sori.. sape eh nama contractor yang kurang tinggi tadi?'

'ah meng'

'ouh. klasiknya nama die. memang nama chinese betul. u ingat tak dulu lagu kita belajar masa darjah satu ke darjah dua?'

lalu aku pon nyanyi.

'..ada seorang kawan namanya ah meng,
dia juga berkawan namanya muthu,
kami berkawan baek sama sedarjah,
belajar bersama main bersama,
hei..hei..hei..hei..hei..hei,
kita sekawan..'

'kanak-kanak lah u neh~'

T_T

semangat aku nyanyi..dia tak tahu pon lagu tuh..takkan sekolah aku jer belajar.korang mesti belajar jugak kan? kan? kan?

hehe..entry ni bukan nak bercerita pasal lagu tu sebenarnya, nak bercerita pasal rumah. semalam si ah meng call cakap rumah dah hampir siap. bila suami cakap kat aku, aku macam,

'hah? biar betik seminggu jer baru kita datang kerteh dia dah siap buat. kerja siang malam ke ape?'

*tak sampai seminggu pon lagi sebenarnya*

memang la dia pasang grill, buat dapor, plaster ceiling jer. wardrobe amik tempat lain. tapi giler lah! aku nak cakap cepat jugak. nanti kan buat cepat sangat nanti hasil kerja tak memuaskan orang german cakap 'kokse kokdam'.

naseb baek kenal jiran kat dunia blog ni. idok lah aku mampu nak pergi menjenguk kalau aku dok terdampar kat terengganu ni. jadi aku mintak tolong dia jenguk-jenguk siket. ape ke benda yang siap nye. cepat bebeno kerja nya. tak percaya mak.

akak, nanti heret la faiq pegi intai rumah tu. hehe

godek-godek phone husband tengok-tengok ade gambar rumah. mak tak amik dek non. entoh lah kenapa tak amik. biasanya mak ni semua benda nak amik gambar. mungkin terlalu excited kut.

ni versi virgin. bojel tak buat pape. husband amik masa hari first dia pergi rumah ni. pergi amik kunci. aku tak ikut. dia pergi ofis hour. sebab tu dia amik gambar bagi aku tengok. kalau tak amik gambar mau meroyan bini dia.

ni tempat tv

ni sofa

luar yard tempat aku mendobi

tempat main masak-masak

nanti kalau syahir datang mesti dia tak nak naik atas rumah

gambar bilik takde. tapi aku suka lah semua bilik dia. sebab pencahayaan adalah terbaik. hahaha. aku suka masuk bilik bukak tingkap luas-luas masuk semua cahaya dan udara-udara segar. (segar ke?)

bilik dia ade 4. eh bukan. 3+1. huhu. 3+1 bukan ke equal to 4? kenapa tak cakap 4 jer?

mungkin sebab lagi satu bilik tu kecik jer. boleh muat satu katil single ngan almari jer. bilik bibik r kut kalo sape-sape ade bibik tuh. sebab kiteorang takde bibik bilik stor lah jawabnye.

rasa tak sabar lah nak tunggu rumah siap renovate sepenuhnya. ai excited ngan u ol jer. nak excited ngan husband dia macam takde perasaan. pening duit banyak habis gamaknye..

sekian terima kasih=)

You Might Also Like

10 comments

  1. vavavava...umah ada swimming pool la!
    bestnyeee...~

    farah. suami tu memang tgh pening pale duit banyak kuar. cian dia. hehehe.

    harini masak apa?

    ReplyDelete
  2. hahaha kelakar jer lagu ms sekolah2 rendah tue ;) trus2 jer nk nyanyi2 lagu tue haha

    ReplyDelete
  3. pkk: ala..swiming pool ramai2..

    tak boleh masak T_T

    rindunya nak masak

    sabrina: lagu tu sangat suka masa kecik2..hehe

    ReplyDelete
  4. waa bestnye farah, tunggu time je nk jejak masuk umah baru eh! best ada swimming pool gitu! ^_^

    ReplyDelete
  5. umah u kat KM A-3A-18 ke? Hubby u nama Faizal?

    ReplyDelete
  6. saje nak kenal future neibor

    -hubby geeryder :)

    ReplyDelete
  7. selamat berkenalan jiran depan umah :)
    aritu saya ada masuk umah en faizal. contractor yg renovate umah en faizal tu bawak

    ReplyDelete
  8. Farah, ouh you kenal husband since darjah satu ke? how sweetttttt :) cinta kekal lamaa :) Semoga ke syurga hendaknya Amin

    ReplyDelete