esok pulang ke kampung

bila tiba masa begini, hati menjadi gusar tidak tenang

bukan aku mintak perasaan ini

malahan sudah cuba menjauhi diri

ya allah ya tuhan ku, kau sucikan lah hati ku

aku tahu semua masalah datang dari diri sendiri

perlu mengubah diri sendiri.mahu mengubah orang adalah susah

aku harap suatu hari benda ni akan berubah

susahnya bila hati keras

susahnya bila senang memaafkan susah melupakan

ya allah. kau lembutkan lah hati ku

aku mahu menjadi isteri, anak, menantu yang baik

mahu. sangat mahu. tu lah impian aku dulu

benda ni menghalang aku

aku perlu lakukan sesuatu

sampai bila mahu begini?

pms + kampung = i hope allah melindungi aku dari melakukan benda bodoh lagi

kadang-kadang aku rasa aku perlukan therapy. terapi jiwa.

tambah-tambah bila pms menyerang

aku rindu perasaan excited balik kampung

suami. susahnya begini. susahnya menanggung seorang diri. meluahkan tidak mungkin. cuma mengharap kamu mengerti.

You Might Also Like

2 comments

  1. harap2 si suami mengerti...! huhu..nak balik kampung?..best tu farah..kenapa cam sebaliknya lak ni..wuwu..happykan diri okies..! pandai bermadah.. :)

    ReplyDelete
  2. konflik dalaman dan rintihan seorang wanita bergelar isteri...tabahlah menghadapi salah satu ujian dari-NYA ini..ok?..

    ReplyDelete