pizza frenzy

*amaran: pizza ini sangat hudoh!*

tahu tak game pizza frenzy kalau tak silap aku nama dia. yang kene hantar-hantar pizza kat rumah orang. pastu kalau nak naik level boleh deco-deco pizza?

aku kalau bab-bab game memang lemoh sikit. memang dari kecik. tambah-tambah game yang memerlukan ketangkasan. jadi serabut pastu aku quit. main sampai beberapa level je kut. along aku dia main game kalau dia nak hilangkan stress. aku pulak kalau main game jadi makin stress! aku suka tengok orang main je. nak main sendiri stress!

main masak-masak dunia betul aku suke. jom kita main masak-masak.

jom kita start main masak-masak.

mula-mula sediakan dia punya doh dulu. tak cantik takpe janji sedap. ngehehe.perasan sebelum ade hasil.

kat sekeliling tepi doh tuh aku letak sosej.

lepas tuh letak sos

tiba lah part aku suka. susun sosej

sayur mayur adalah wajib

fresh button mushroom dah habis, yang ade cuma shiitake mushroom sahaja yang fresh. best ke shiitake letak kat pizza? mak tak berani. rasa dia kuatbebeno. kang pizza mak jadi pizza shiitake kang. jadi letak mushroom dalam tin sahaja.

hirisan bawang besar juga adalah kegemaran

lepas tu baru tabur dosa cheese

siap

bakar separuh masak sebab aku masak awal sangat. husband balik lambat lagi. aku saja buat awal sebab kalau tak jadi pizza ni terpaksa lah masak makanan lain kan!

bila bakar sekali lagi, pizza husband tambah cheese siket lagi

aku punya tayah lah cheese banyak-banyak

tepi tuh ade sosej

aku buat nipis-nipis. crunchy.baru feeling domino's

sebab takde sebarang jenis sayur yang boleh dibuat salad. buah pon ok! dengan jus tembikai

itu jer dinner kami



semalam masa terpikir-pikir aku nak try masak pizza. nak telefon mak mintak resepi. tapi sure mak bagi resepi lebih kurang. suruh agak-agak. haih. beginner mana pandai agak-agak!aku google jer. amik kt myresepi.

masalah nye kalau kita google ni banyak sangat sampai tak tahu pilih yang mana. try 2 resepi.

tengok awal-awal. doh adalah sama saiz

satu resepi tak nak naik. satu lagi naik dengan jayanya.

so yang tak naik tuh pergi straight ke tong sampah. memasak ni macam buat experiment la. bukan selau jadi kan. kadang-kadang salah teknik. setakat beguru ngan google jer memang tinggi risiko.

nasib baek aku try dua resepi! aku suka resepi ni. boleh try lagi~

You Might Also Like

10 comments

  1. sedapnye pizza...nak skettttt:)

    ReplyDelete
  2. wahhh suka sangat game pizza frenzy ni...ahahaha...game time berpantang dl.

    ReplyDelete
  3. wah2x..mcam expert je gayanya tuh..akak seumur idup tak pernah buat pizaa..makan pernah la..hehe..lawa je nmpak tu..menyelerakan! ^_^

    ReplyDelete
  4. fuyooo hand made tu....buat sendiri berbaloi mkaan banyak...hahaha

    ReplyDelete
  5. sedapnya!cis banyak lagi sodap..yummy yummy

    ReplyDelete
  6. jahatttttttt
    seliur molekkkkkkkkk

    ReplyDelete
  7. maya amir: hehe..dah habis=p

    as: hhaha..dalam pantang boleh pulak main game=p

    mamalieyna: hehe..saja try2 buat..

    mimy: hahaaha..senang jer nak buat ni..berbaloi buat.

    bai: memang sedap tapi lemak pon sedap.hehe

    z: ngahaha..seliur ke?meme kaloh pizza hut ni=p

    ReplyDelete
  8. Sedapnyer pizza ada brokoli :-)

    ReplyDelete
  9. hoh..tgn u dh jd tgn mok..bravo!!

    ReplyDelete
  10. hahaha..tangan jer macam mok. anok xdop=p

    ReplyDelete