haish

antara salah satu sebab mengapa awana ni aku suka sebab mak cik housekeeping dia orang tempatan dan perempuan. so aku tayah bersiap bagai bila dieorang datang kemas bilik.

tapi idok la aku berbojel dalam bilik masa dia datang kemas, kalo time pakai kurang sopan tu (ade ke orang pakai sopan kalau dok ngan husben je or dok sorang-sorang?) aku pakai lah bathrobe.

tadi aku makcik datang, aku pakai bathrobe, tapi sebab aku sopan sikit harini sebab dah brakfast bagai, aku tak ikat. tapi masih tak lulus untuk piawaian pandangan lelaki bukan muhrim.

tiba-tiba mak cik datang bawak seorang budak lelaki. terkejut beruk aku cepat-cepat tarik bathrobe. eh. selamba jer mak cik ni. kalo yer pon cakap la dulu. biasanye dia sorang jer. dia perempuan, so xpe lah.

budak tu trainee kut. mak cik tu dok ajar-ajar kemas katil vacuum lantai, cuci toilet bagai.

die lupe ke kehadiran aku?

tak boleh ke dia cari bilik kosong jer kalau pon nak training.

pastu tolong la cakap, ade lelaki nak masuk.

dia pon pakai tudung. takkan dia tak tahu..

aku tak tahu nak buat ape..nak pergi amik tudung ke dalam alamari? budak tu dah nampak dah pon. nak suruh laki tu keluar ke? last-last aku dok jer atas sofa main latop sambil sebenarnya malu giler +marah giler+ rasa nak sepak jer dieorang bising-bisng sebab makcik tu tengah mengajar budak lelaki tuh

bising sebenarnya ok jer. tapi sebab aku panas hati.

bab-bab aurat ni memang lah aku bukan tutup semua. tapi at least rambut aku tak tayang.

husband selalu bising dulu-dulu (sekarang dah fed-up kut)

'buat ape pakai tudung kalau nak pakai lengan pendek?'

'at least i pakai tudung. kalau tak pakai tudung pastu pakai lengan pendek bukan ke dah jadi dosa kuasa dua?'

pandai-pandai jer aku buat formula di situ..

tapi tak puas hati gak kat makcikkkkk!!! eeeeeeee

You Might Also Like

3 comments

  1. ishk apa la mak cik tuh! mmg x patut kan..at least bg la signal dulu kat kita niiiihhh.... :P

    ReplyDelete
  2. hehehe. kite pon slalu terkantoi macam tu. slalunya kalau ada orang datang rumah la.

    ReplyDelete
  3. ezah: tu la..malu sekajap..huhuhu

    PKK: kalo datang umah kadang2 kantoi gak..exp kat kampung or masa sakit=p

    tapi tu kita rela..ni mak tak rela

    ReplyDelete