asam pedas

aku tak semahir along kalau bab-bab asam pedas. ok. bukan setakat tak mahir, saya tak pernah buat asam pedas sendiri. tolong kacau pernah.=p

sebabnya, kalau kat rumah kalau nak masak asam pedas tugas memasak itu diserahkan kepada along sebab abang halmey suka masan asam pedas. dia kenelah pandai masak makanan bakal suami suka kan? lepas ni belajar beriani pulak eh long.hehe

dulu boifren i suka makan puding. so kalau balik kelantan ade jer pudding-pudding baru yang aku nak try masak. prektis kata orang.=p

bab-bab lauk pauk ni boifren i suka masak kicap jer. tak payah prektis pon takpe.hehe

jadi ini adalah asam pedas hasil titik peluh aku dari kopek bawang sampai lah tutup api tandanya lauk dah masak. *vangga*

mula-mula gambar fresh dari periuk.

asam pedas ikan pari

dah transfer masuk pinggan.

kurang merah. tapi rasa mantop u!

*sesi angkat bontot sendiri*



makan dengan cendaran tiram putih+ cendawan butang goreng taucu.

*ok. aku rasa salah masak sayur. padanan sayur masak taucu dengan asam pedas adalah tak masuk. dua-dua ade rasa kuat. aku sepatutnya masak sayur simple-simple jer*


masa lunch aku rasa nak makan pasta yang senang. rasa nak makan dari kat kerteh. tapi masa kat kerteh pergi pizza hut tak tahu kenapa terorder benda lain.


fettuccine aglio e olio with meat

*suka suki aku jer letak nama*

harini aku tema masakan adalah. 'makanan yang dah lama giler rasa nak makan tapi baru tertunai'

dan sekarang saya seorang tukang masak yang happy.

satu masalah aku adalah, aku suka makan masakan sendiri. bila lama tak masak. aku jadi rindu masakan sendiri. boleh macam tu?

and benda yang mengeembirakan hari ini adalah ahad ni kemungkinan untuk pergi kerteh balik adalah sangat kecik.

dan kegembiraan kedua adalah kalau kene pergi lagi i boleh angkut dapur.

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

16 comments

  1. Sedap plak tgk asam pedas farah tu,rasa lapar plak malam2 buta nii huhu

    ReplyDelete
  2. u mmg pandai masak la..jarang org tak biasa masak asam pedas ni nak cuba ngan ikan pari dulu..

    ReplyDelete
  3. sedapnya...tapi tak boleh makan pedas ;(

    ReplyDelete
  4. hihi..dh lama jugak aku tak masak asam pedas ni..1st time masak dulu..rasa dh sedap..cuma agak cair..huhu..mcm mana mau kawin nih..
    ..ko terer..1st time masak..dh mantop..hihi..*vangga ko dctu k?..
    lagi satu..magh..kemungkinan aku akn kawin raya haji bulan 11 nih..dua2 family dh stuju ngn tarikh ituu...nnti dh settle suma..aku inform rasmi dan jemput ko..OK?..

    ReplyDelete
  5. kalo akak asam pedas padan ngan sayur ulam2an jer..lagi s0nang kije den..hikhik..

    ReplyDelete
  6. hmm.. x pernah msk asam pedas!!

    ReplyDelete
  7. pandai nya puan farah nii..nk cket..nmpak sdp jekkk

    ReplyDelete
  8. alahai, laparlah plop masuk blog farah ni

    ReplyDelete
  9. kak iem:hehe..gambar jah tu=p

    ReplyDelete
  10. bai:ololo..g buat treatment cepat2

    ReplyDelete
  11. omey:sama je kut..ikan pape pon..i suka ikan pari..sebab tu buat ikan pari

    ReplyDelete
  12. has: boleh la try buat nanti

    ReplyDelete
  13. kak ieyna:ye jugok eh. boleh try lain kali..

    ReplyDelete
  14. notty: insyaallah.oyat awal2 nak book tarikh.hehe

    ReplyDelete
  15. kak ila: hehe. yeay. mission berjaya

    ReplyDelete
  16. mekda:huhu..masok simple bleh la mc da

    ReplyDelete