heles!

baru balik dari kedai beli sedikit barang yang tak cukup untuk dinner malam ni. dan saya di follow oleh bee.em.dabeliu. orang kampung saya kata.

dan saya memang tak suka kalau ade orang follow saya dekat-dekat. mula lah nak bawak laju-laju sebab rasa macam bersalah ngan kereta belakang. tapi jalan kat country height ni rumah jer nak besar macam shopping complex, tapi takde sorang pong rasa nak jadi murah hati nak derma duit baiki jalan. jalan macam haram. tu tak kira lagi si bonggola-bonggola yang berlambak-lambak.

so, i nak laju pon tak boleh lah nak laju sangat. i bukan bawak bee.em.dabeliu yang lalu jalan tak rata xrasa pape. meloncat-loncat dah aku dalam kereta.

sekali kereta tu macam tak sabar dok bawak kiri kanan konon nak lintas aku. tapi tak boleh . jalan sempit la. sila tunggu giliran. kesian kan? bawak bee.em.dabeliu kene ikut bontot myvi. tiba-tiba muncul idea jahat hasil dari didikan suami. alang-alang dia tak sabar. mari kita buat dia marah.


i perlahankan kereta i kurang dari 40km/j. kurang yer. relax sambil menikmati pemandangan rumah-rumah besau dan kereta-kereta besau. kepala kene lah bergerak-gerak konon-konon mengikut rentak irama lagu. padahal DJ tengah bercakap.


bee.em.dabeliu ni membontoti i dekat giler. sampai tempat jalan luas, dia lintas i dengan kelajuan yang memang sangat bengang. hahaha

bila die lintas aku tengok bontot kereta dia.

"heles! 3 series jer pon. kecoh"

hahaha. ok. aku tak de kerja hari ni sakit kan hati orang.

tak pelah. ko ade bee.em.dabeliu. aku ade jigs. ko ade?


mood macam dah baik hari ni walaupon sebenarnya bukan itu yang aku nak. tapi bila lepas tahu rasa lega giler dan sangat happy macam ade satu beban lepas dari kepala.

aku ingat akan menangis macam biasa. tapi aku tersenyum gembira siap g beli jigs sebab mood happy. boleh? eh. takde kene mengena.

hidup sungguh unpredictable. even tuan badan pon salah jangkaan. orang lain apatah lagi.

so hanya DIA yang tahu. bila? dan mengapa?

saya tunggu~

kata-kata jari,

Fabulou.Farah

You Might Also Like

2 comments

  1. tak baik taw. entah-entah incik 3-series tu dah sakit perut giler nak carik tandas. Ada tengok tak muka dia jadi kaler hijau?

    ReplyDelete
  2. haha,..i pun suka buat mcm tu jgk..dah dia tak sabor, kita test lagi kesabaran dia.

    ReplyDelete