makanan hari sabtu

mak gembira hari ini. mak dapat fullbody massage dari suami. hehe. bukan selalu dia urut mak noks. jarang-jarang. kalau dah mak suruh urut tu maknanya sakit la tuh. bukan saja-saja mengada-ngada. bukan macam dia. asal tengok mak free je,


'yang urut i yang'

'yang i penat la yang' *ni hint punya version*

tapi takpo. mak suka.=)

lepas urut mesti lah ade upah kan. yes. mesti. sebab upah tu kami tido siang tak sedar diri. tak nak elaborate panjang-panjang. ini blog category umum.bukan 18sx.

bangun sakit pinggang balik. aduyai. apehal ni.

bangun-bangun dah nak pukul 3 petang. masak lunch pon belum lagi. ngehehe

lapar ok. sebab awal-awal pagi lagi kiteorang breakfast hari ni. masak secepat mungkin sebelum ade orang bertukar jadi hulk sebab lapar.


cup 'D' untuk suami

*mantap woh*

cup 'A' untuk aku

paprik daging ni senang. boleh campak sayur-mayur banyak-banyak dalam tuh. kiranya itulah lauk. itulah sayur. itulah kuah. telur dadar saja nak nampak menarik. kesian sangat kalau makan paprik daging jer.

dia menjenguk masa aku masak kat dapur. jarang dia menjenguk. biasa redha jer menunggu makanan sampai depan mata. lapar lah tu.

"sori bie.paprik ngan telur dadar jer. sayur kira dalam paprik terus lah. malas lah nak masak sayur lain"

"i ok jer. pernah ke i merungut takde sayur?"

sangat betul lah kata-kata beliau. suami aku sangat senang jer kalau nak masak bagi dia makan. lauk dan kuah kicap pon beres. bila kahwin ngan aku dia terpaksa rela makan sayur.


ok. habis cerita pasal food. mari kita bincangkan masalah negara hari ini. tak nak buat entry baru semata-mata untuk ini.

aku dah lama tak diserang anon ni. dia buzy kut. banyak kerja. tak pon dah bosan. sebelum ni aku anggap anon yang suka bagi komen negative ni jealous. tapi baru-baru ni aku ade bace kat blog orang lain, lupa dah kat mana. banyak sangat baca blog.=p dia cakap bukan jealous jer. mungkin jugak menyampah. ape-ape je lah labu.

aku baca komen dia tak sampai 10 minit aku publish entry. bermakna pembaca ku yang tegar la ni. ngehe

mula-mula ingat husband aku. maklumlah sejak berbaby ni. dok depan mata pon chatting kat fb. tapi bukan husband aku. lagi pon ayat husband ku idok lah begitu.

jadi nak buat penjelasan di sini supaya dia faham. dan sedar.

1) if nak berlagak, aku tak tulis kat blog aku pergi beli groceries kat carrefour. aku pergi beli kat cold storage. tak pon nak bawah sikit pergi beli kat jusco. carrefour, tesco ngan giant ni memang tempat beli barang kelas murah-murah la der. nak belagak kot celos mane?

*kalau nak berlagak lagi, beli barang kat carrefour, tapi saja pegi beli mentos kat cold storage sebab nak amik gambar ngan plastik cold storage*

ok. macam tu baru aku tak marah ko nak panggil aku berlagak pon.

2) bukan berkira pasal makan. malah. aku memang tak pernah berkira pasal benda yang masuk dalam perut aku. ikut sedap mata nak beli ape. ape ku kisah. laki ku bayar. harus barang terbaik jer masuk perut. kalau tak, takkan lah aku amik herbalife (ok. part ni boleh cakap aku berlagak)

tapi kalau ade benda yang lagi murah. wadehek aku nak pergi cari barang mahal?

ok contoh situasinya macam ni lah: ko pergi sale dia bagi discount 50%, tapi ko merayu-rayu nak harga tak discount sebab ape barang der beli barang murah. ape kau giler?

tapi kalau dah takde sangat barang aku cari tuh kat carrefour, aku menjengah jugak ke cold storage tu. bukan nye miskin sangat laki ku. lagi pon harga pon takde lah beza puluh-puluh ringgit. tapi aku mesti lah nak yang murah!

3) bukan semua barang murah tak elok dan bukan semua barang mahal tip top. yang penting bijak memilih.

4) sila kahwin. sesungguhnya sex oleh menghilangkan tekanan. daripada ko hilangkan tekanan dengan menjadi orang yang negative sebegini. kesian benor ku rasa.

dinner malam ni. haha. tibe-tibe.


kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

13 comments

  1. dengan kata lain 'BLOG AKU SUKA HATI AKU LAH' hahahaha...org mcm ni tak payah layan...

    ReplyDelete
  2. perghhhhhhh!!!!!! ayat sentap... padan muka org tu.. saya pn anti ngan org2 cam tu..

    ReplyDelete
  3. kan..rasa macam malas nak layan..tapi geram..

    ReplyDelete
  4. buka blog ko ada makanan.buka ada ada buka :D. heh. ko buat ape sampai sakit pinggang? hehehe..

    ala pasal org tu tak yah di layan. gilo agaknya

    ReplyDelete
  5. bai: hari-hari erlu makan.=p

    buat anak=)

    ReplyDelete
  6. Hahaha.. sian u, beli groceries kat carrefour kene justify :D Dat paprik loook damn good.. Nasib baik bukan tengah laparni, kalau tak meraban masuk dapur sbb terliur!

    p/s - i shopping groceries kat cold storage! *wink*

    ReplyDelete
  7. mimi: hahaha...dieorang ni masalah lah rase..

    kene lah kat cold storage..baru ade class~

    ReplyDelete
  8. sdp x hengatla mskn farah ni..

    ReplyDelete
  9. dia bg fara duit ke kalo dia nak kutuk cam tuh?

    duit kita, lantak kita lah. silap2 aribulan, dia tu yg tak mampu sbb tu jeles!

    tp i nak bgtau jugak yg i jeles tgk u jadi surirumah! how i wish i can be like u!

    ReplyDelete
  10. yah..lenkali belagak dgn lebih hebat..biar org tu lagi mental lewel2..hua2..

    ReplyDelete
  11. tak setuju dengan point no. 4. sesungguhnya seks membuatkan saya tertekan!!! krisis seks post natal...silalah gerun....hahaha!!!

    ReplyDelete
  12. Presentation makanan sangat tip top!! Buat akak lapar selalu hehe...tentang Anon..hhmm...mereka ini sangat rasa tak selamat dgn diri sendiri...maybe mereka ada kekurangan so rasa rendah diri so jeles kat org so tulis la yg bukan2 utk sakitkan hati org so hati diaorg puassss...kannnn.... :-D

    ReplyDelete
  13. farah, tu namanya orang psiko. hahaha. memang gile bila apa yang korang makan, korang beli nak perhati satu2.

    take note je dah la. haihhh~

    farah yayang, sila abaikan orang gile tu. ok darl?

    farah, awak tau tak nak salai daging camne? *ayat tetiba je neh*

    ReplyDelete