meraikan sesuatu

aku pernah baca kat mana-mana or tengok tv (ni memori yang tak berapa penting suka bertenggek dalam otak. yang penting tuh senang pulak lupa), bercerita pasal budak-budak overweight. antara sebab yang aku ingat sebabnya parents suka reward-kan anak dengan makanan(apakah bahasa). anak dapat nombor satu belanja kfc (aku masa kecik-kecik dulu) birthday anak tentu-tentu lah parents belanja makan kan. parents rasa mereka buzy sangat tak dapat ganti masa-masa tuh, jadi dia ganti dengan food. weekend jer bawak anak jalan-jalan makan fastfood kegemaran. dieorang cakap ape salah nya weekend bawak anak jogging. abah saya bawak saya g jogging dulu. anak-anak memang di ajar jogging dari kecik. balik jogging makan nasi lemak bertambah-tambah sebab penat. gahaha

aku lah salah seorang yang dari kecik terdidik begitu. moto familiy saya, di mana ade family, di situ ade foodssss. hehe. sebab tu la saya sukaaaa food. sebab saya suka family =p

dan sampai sekarang kalau aku happy or meraikan sesuatu memang raikan dengan makanan

ape yang aku raikan?

*bukan baby ye. sabar yer aunty-aunty. ingat senang ke nak menghasilkan product berkualiti.ngehehehe*

meraikan aku berjaya sabar. tidak meroyan di kala dugaan datang mendatang. walaupon sedikit gagal. tapi satu peningkatan yang boleh dibanggakan!
dan sesuatu yang positive harus lah di raikan ok~

suami. lamb chop

isteri. ade percanggahan pendapat pada menu itu.

isteri gatal nak letak nama ' fettuccine aglio e olio with grilled chicken breast' . suami cakap letak jer nama 'pasta salad' sebab nya pastanya kurang. sayur jer lebih. tak nak. pendek.

tapi dalam gambar sangat jelas lah itu memang salad. ok i kalah!

saya letak 10 batang fettuccine. kalau tengok dalam the biggest loser, dia syorkan untuk orang jaga makan, jangan makan lebih dari 32 batang spaghetti. (ni aku tak ingat sangat. lebih kurang lah. see. memori aku kalau benda penting tak nak pulak dia save lelama.)bagi aku portion itu adalah sangat besar. husband aku pon sangat kenyang kalau makan 32 batang. lagi pon dieorang mat saleh. badan dieorang lagi besar. aku kurangkan jadi 16 pon sangat banyak bagi aku. tambah-tambah kalau dah letak sos or sayur segala.

he asked for more sayur. dia dah jadi penggemar sayur macam i. =)

tomato ngan shitakke mushroom tu aku grill sekali ngan kambing. sedap. sebab jadi ade rasa kambing. sebab sedap jadi masa tunggu suami pulang makan lepas satu-satu cendawan hilang dari pinggan. gahahaha

sayur-sayur lain ngan kentang aku masak dengan microwave jer. jangan menyusahkan diri kalo teknologi ade. haha. side effect teknologi kite pikir kemudian. =p

nota tambahan: aku tipu jer part meraikan tuh. melampau berjaya sabar pon nak meraikan. banyak lah aku kene rai macam ni. saja masak sebab nak habiskan stock ayam beli masa pok we datang hari tu. tapi suami tak makan ayam. terpaksa lah buat macam ni. masak asing-asing.

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

14 comments

  1. akak tak pandai masak mende2 ala2 mat saleh ni..huhu..leh blaja ngn farah ni..hehe..

    ReplyDelete
  2. kak ieyna, saya berguru ngan google jek=p

    pastu edit ikut tekak melayu.haha

    ReplyDelete
  3. ahahah kitorang pun sama...dulu2 asal celebrate je kfc... tak lah makan kat hotel.. :p

    ReplyDelete
  4. oh. family kite adalah serupaaaa~

    naik gaji, makan. naik pangkat, makan. happy2, makan. sedih2, makan. dapat straight A's, makan. jalan2, makan. duduk2, makan.

    pendek kata, memang makan sesaje...hahahaha!
    oh. alang memula kawen ngan kite memang terkejut la tgk tradisi kitorang yang suka makan ni. :)

    nak kambing....mbekkk...mbeeekkkkk~

    ReplyDelete
  5. i like that motto too. hehehe.. di mana ada family di situ ada makan. punya la baca sampai bawah apa yg diraikan. rupanya makan2 je. hehehe.. tp menu itu mmg best. bila la nak pandai masak mcm u ni farah. uhuhu..

    ReplyDelete
  6. as: dulu-dulu kfc dah rasa hebat dah.=p

    intan; dah selamat masuk pert da~

    hehehe..majoriti family mcm tu kot=p

    ReplyDelete
  7. alyyani: i main masak-masak jer. sedap makan. tak sedap sila ke tong sampah=p

    ReplyDelete
  8. farah: senang je tuh..bakar2 rebus2..sila buat kat cik abang.

    ReplyDelete
  9. pastu singki pun penuh..haha..:p

    ReplyDelete
  10. hahaha..yeahh..u know me very well=p
    tapi masok gini xkubey pinngey..2 pinggey jah..tapi kibey puyuk la plop.haha

    ReplyDelete
  11. trs rs mcm nk mkn steak... tp mls nye nk kuar rmh. x de stock ;)

    ReplyDelete