zara's lagis


dinding hijau lagi

suami sama lagi. eh

tuan blog yang sama lagi

wadehek am i duing?


kenapa lindungi kejelitaan saya dengan straw? =p

cukup lah dengan gambar bahjet. semalam suami balik kerja lambat. jadi aku dah lapar giler sebab dah melepasi waktu makan. aku biasa makan sebelum pukul 8 kalau takde aral melintang. semalam kul 9 baru keluar makan. perut dah berdondang sayang.

aku cakap kat suami aku nak makan banyak. definasi banyak bagi aku adalah lauk dan sayur banyak. nasi tetap sama. aku order ikan. ikan kukus. mahu ikan kukus.

'ikan kukus lambat sikit kak. banyak order'

'masak ape yang cepat siap?' *memang lapar ini lady*

'sweet sour ngan tiga rasa cepat sikit'

'okeh. saya nak ikan siakap sweet sour'

'ikan takde saiz kecik, ade untuk saiz 3-4 orang makan'

adeh. budak ni. buat je lah. aku lapar ni. nanti suami aku bayar lah. bukan nak makan free.

*dah berjangkit perangai suami. emo di kala lapar. tapi emosi dalam hati jer. muka masih tersenyum manis*

ikan kami

tomyam kami

licin ok! budak itu memandang rendah keupayaan kami merantah lauk. owh. ikan tu tak sempat nak rantah pon. habis sekali ngan nasi. maknanya cukup-cukup lah untuk kami 2 orang makan. kecoh saja itu budak.

balik hotel dengan perut membuntal terlebih makan. ni bahaya makan dalam keadaan sangat lapar.

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

8 comments

  1. Sedap dn menarik nmpk sweet sour tuu...leh la masak tuk PIL dtg ari ni..msk untuk esok ke..hehe..tomyam pun best! ^_^..makan saje farah ni..hehe..

    ReplyDelete
  2. hidup untuk makan=p

    PIL datang ke kak ina? bagus2 sweetsour memang pilihan terbaik

    ReplyDelete
  3. menarik nye makanan2 tue..farah ada resipi sweet sour x??PIL nak dtg mnggu nie kena msk sodap2 hehehe hr tue da try msk udang madu,smua org puji sedap haha kombang den..tq to u jgk lar sbb sediakan resipi tue ;)

    ReplyDelete
  4. nampaknya siakap tu sesuai makan untuk 4 orang bersize dwarf la kot...manusia size normal, rileks je nak habiskan..wohooo....

    ReplyDelete
  5. kalau farah punye version senang jer. tumis bawang, campur sos cili, sos tomato, sos tiram, pastu bawang besar potong dadu, mix vegi. letak air sikit nak kasi cair. tu jer.huhu..tu kalau ikan. kalau ayam masa tumis letak halia sikit.

    ReplyDelete
  6. sedap je ikan tu...klu licin tu kira lapar betul tu hehehe

    ReplyDelete