suami

aku ngantuk

(sepanjang hari aku tak tido siang mahu tak ngantuk kalau hari-hari keje adalah tido)

baju ade lagi satu round nak kene basuh. satu round dah siap

(idok la banyak pon baju. sebab baju dah hantar dobi. ni baju hari-hari terakhir tapi kene asingkan sebab berlainan spesis)

dia suruh aku tido. dia boleh tolong siapkan lagi satu round tu

ala kesian. dia pon penat

aku tunggu jugak tapi aku tunggu dalam bilik. dia dok kat dapo tengok tv

bila mesin berbunyi menandakan baju dah ready untuk dijemur dia dah tido depan tv

aku kejut dia menonong masuk bilik

aish!

sape nak teman aku jemur baju.

aku kejut dia tak nak bangun

dan aku memang tak akan pernah berani jemur baju sorang-sorang walaupon dalam rumah tapi kawasan tu gelap. walaupon ade lampu tapi suiz lampu tu dalam bilik tempat arwah tok duduk

jemur esok lah baju tu. kalau busuk nanti basuh sekali lagi

hampes la suami. yoyo o jer nak tolong siapkan baju

bukan setakat tak tolong siapkan baju. lampu dapo pon aku kene tutup.

aku tak suka tutup lampu dapo adalah kerana lampu dapo tu jauhke dalam dapo. so kalau aku tutup lampu dapo ngan aku-aku sekali bergelap dalam dapo. so bila aku tutup aku akan berlari-lari macam ade hantu kejar keluar dari dapo sebab aku memang takut gelap.

suami aku tahu aku takut.

benci ah merajuk dengan orang tido!

takde orang nak pujuk dan kalau die bangun esok pon sure dia tak tahu pon aku marah dia.

dan esok mungkin marah aku dah hilang.

so,

bie, i tulis entry ni sebab i nak u tahu i marah u neh! penat i berlari-lari tutup lampu dapo. u senang-senang jer tinggal dapo tv pon tak tutup. aish. kalau esok baju i basuh tu busuk naseb ah. semua tuh baju u.

kata-kata HATI,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

6 comments

  1. hehe..akak lak sebaliknya..akak terrido depan tv..en suami akak yg tolong setlekan sidai kain baju...hahaha...best! ^_^

    ReplyDelete
  2. hehe. farah untung suami nak baca blog farah ni. so, sepantas kilat dia tau farah majuk.
    :)

    ReplyDelete
  3. kekeke.. kata2 dlm hati ye..aah syhh diam2:)

    ReplyDelete
  4. maya: hati je lah..luar tak terluah=p

    ReplyDelete
  5. pkk: die memang pembaca setia.tapi tak nak mengaku.haha~

    ReplyDelete