tag

tag teman baik

haha!

comel jer rasa tag ni..tq kak ila sudi mentag saye=)

i) Siapakah kawan baik anda??
nak ikut macam kak ila jugak.

sekolah rendah - aku tak suka zaman sekolah rendah sebenarnya. tapi kawan baik masa sekolah rendah masa zaman sangat kecik nur hazwani hamad. jiran sebelah rumah. haha. pergi sekolah sesama. rehat sama-sama. kelas sama-sama. buat keje sekolah sama-sama. bila besar sikit baru ade geng lah konon nye. farah, izyan, along hikmah, hurm..sape lagi eh. haha. dah cakap tak suka zaman sekolah rendah!

sekolah menengah rendah- zaman kegemilangan. sebab saya anak cikgu.haha. ok. berlagak disitu. kawan sekolah menengah rendah adalah Ena, amalin, ada, as, munirah, along hikamah, anis. kiteorang sekelas dan juga geng tuisyen sir bajan.

sekolah menengah tinggi(betul ke bahasa aku ni cikgu-cikgu?)- masuk MRSM. ade 2 gang yang aku baik. geng wing adalah geng dekat bilik. wing merujuk kepada barisan bilik yang mengikut wing. bukan kumpulan wings awie tu yer. geng sama wing adalah izah, notie, ain, tatiey.

pastu satu lagi geng buat jahat adalah gang2 ex-mara walaupon aku adalah dari sekolah government. hehe. aku ngan lin jer yang bukan ex-mara. cikgu fadhil(betul ke ejaan ni kawan-kawan? aku kalo tak suka memang tak ingat) benci geng kami. berlagak katanya. walaupon kami ni baik-baik hati sebenarnya. cikgu tu yang jeles mugkin sebab masa kecik dia pernah kene buli dengan budak ex-mara. kawan yang sehidup semati masa zaman MRSM adalah aisha(rumet sampai ke UTP), lin(kawan sampai ke UTP), dila, kak yu, najmi, alin, kak pah, lia, sumin.

masa UTP - betul la orang kata kawan masa U lah kawan yang kita cari sampai mati kan. walupon ade conflik sikit-sikit. abaikan ajor. dah berkawan 5 tahun tak kan xreti-reti lagi perangai masing-masing kan? awal-awal ade 10 orang jer. raja, hazirah, z,lin, ad, aliah, ned,iza, aisah si rumet dan aku. lama-lama bila dah balik intern dah meluas, sebab masuk rumah dah pecah. so masa final year banyak jugak melepak dengan derang. geng hosmet bertambah masuk ain, sima, chunna, mar.

kawan g kelas masa mechanical xamik major minor segala adalah syazek, shime dam emie. bila final year kelas kami ade dua orang jer perempuan so aku baik ngan ahza.

masa sekarang - suami (mesti lah kan) dia jer yang boleh share semua. tapi masih share benda yang aku tak share ngan orang dengan izah dan aisha. dua orang ni memang pemegang mohor-mohor rahsia hati. dan dua orang ni jugak kawan aku yang memang tak baca blog aku. huhu

along walaupon seorang kakak tapi lebih kepada seorang kawan jugak. dia memang kawan baik aku dari kecil.

ii) Berikan 3 kenangan paling manis & 3 kenangan paling pahit dalam persahabatan korang;-

sekolah rendah: ala..malas la nak cerita.haha..boleh begitu?

menengah rendah: manis: makan maggi mentah dalam kelas masa kelas bahasa arab. haha! ponteng kelas tambahan bahasa arab g me-round bandar. dan every time nak buat jahat kene usha line cikgu manshor. cikgu disiplin mak tak takut sebab dia bestfriend abah, sure tak kene marah sangat. yang paling di takuti kantoi dengan abah sendiri. tapi mak terer. tak pernah kantoi

kenangan pahit: kene pecat jadi pengawas sebab selalu bercakap masa perhimpunan dan tak buat spot check. nak buat camno, kawan-kawan mak yang bising, mesti lah mak join sekali, camno nak larang? pastu yang jenis-jenis pakai cincin dan tak pakai kain dalam pon kawan-kawan jugak. camno nak marah?

Sekolah menengah tinggi-
manis: manis adalah bila kiteorang buat sekolah macam sekolah kami. peraturan kami. eh. peraturan tu ape? hehe..memang semua benda buat ikut kepala sendiri. ape orang pikir belakang kira. or memang tak kira langsung. yang penting result mahu gempak. jadi cikgu-cikgu nak marah pon tak jadi. zaman aku membesar dengan jayanya jugak. sebab asyik makan jer!

pahit: geng yang tidak disukai semua orang.kecuali ahli-ahli geng. hahaha

UTP
manis: 5 tahun nyah! kalo aku nak cerita esok tak siap. tapi aku paling suka setiap kali buat surprise bila ade birthday sape-sape. memang bising semua orang menjeling. jeles lah tuh! tapi birthday aku selalu kene masa cuti sem. hampes.

kedua-masa accident 1st sem baru lah kita tahu pentingnya kawan-kawan. thanks semua~

pahit: hurm..takde rasanya. benda pahit pon jadi manis kalau dah ramai.


Sekarang - manis jer memanjang. kalo pahit tu saja aku cipta sebab nak bagi seronok hidup.

banyak nye kan kawan-kawan baik bila kumpul balik. sebab tu aku bab-bab birthday ni susah nak ingat (alasan!) hahaha.. kau tak suka berkawan dua orang jer berkepit. pastu sibuk nak terasa hati bila aku baik ngan orang lain. rimas-rimas. kawan kene ramai. baru hidup meriah.

iii) Kalau anda hanya diberi 1 minit untuk bersama kawan anda, apakah yang anda akan katakan padanya??

harapnye kita begini sampai bila-bila. kurangkan kontroversi tingkatkan prestasi. haha~

iv) Lastly tag kepada 3 orang yang anda rasa mampu menjadi sahabat anda di alam blogger

alamak!3 mana cukup, darab 3 boleh?

1) mamalieyna
2)bai
3)puteri kurekure

ok tu jer dulu. orang lain tag lain kali..hehe

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

8 comments

  1. waah terkena lg..maceeh teringatkan akak tuk terlist di situ..huhu..^_^

    ada masa akak jawab la ye...

    ReplyDelete
  2. huaaa....dah ebrlambak2 utang tag ni....
    :(

    hahahha. thanks eh farah ingat kite.

    ReplyDelete
  3. wah..terselitt jugak nama akuu...!!mmg kenangan sgt2 masa kat MRSM..bak kate budak2 KOPU..byk kenangan manis kat ctuuu..yeke?...haha..well magh..psl geng mung dan 1 lagi geng..geng haizumm..geng yani suma2 tu..ade 2 geng femes kat kopu...geng mung ngn geng kelik tu..hihi..wah..kenangan suma2 tu..tu geng masa form 5..mase form 4....mana boleh geng2..kena sound ngn seniorr beb..x hengat..mlm smpai ke pagi..senior panggil..semata2 tak puas hati ngn batch kite..batch kite kan havoc..haha..drg jelesss...

    ReplyDelete
  4. otai juga farah kat sekolah dulu, sapa keno pecat dr pengawas..hehehee

    ReplyDelete
  5. kak ieyna, bai, pkk: sila buat=p

    ReplyDelete
  6. kak ila: malu kene pecat jadi pengawas. haha. tibe2 kene paka baju putih=p

    ReplyDelete
  7. notty: huhuhu..tu lah set kelik..hehe
    kenangan kan=)

    ReplyDelete