karipap makan tak habis-habis


hari sabtu aku g IKEA. orang adalah sangat ramai. sebab baru gaji kut. memang salah time kiteorang pergi hari tu. bukan nak membeli sangat pon. saja nak deting. sekarang deting pon tengok perabot u ol. saja nak cari sumber inspirasi.

lepas makan dan penat dah kaki berjalan. nak balik seperti biasa beli barang kecik-kecik. kali ni aku beli pemarut. suami bayar aku pergi beli karipap. nak beli 2,3 ketul jer. tapi manusia nye ya allah panjang nye beratur. mak memang tak sanggup nak beratur panjang-panjang semata-mata untuk 2 biji karipap. so pergi lah beli tempat 1/2 dozen karipap ngan air mineral tuh.

hah! makan karipap banyak-banyak pastu minum lah air mineral banyak-banyak yer. tips penyedap hati ni

pastu suami tengok aku pegang pembungkus tu dia tanya, mungkin sebab nampak aku beli banyak. biasa paling banyak pon 3 bijik jer. dua bijik dia. satu aku. aku bukan boleh beli food banyak-banyak. nanti makan pon banyak.

" u beli berapa, kenapa nampak kembung semacam?"

"6"

"woh. sape nak makan?"

" tak pe, tak habis kita buat breakfast esok" *bahjet*

pastu sebelum balik rumah g beli groceries kat tesco. sebelum tu aku telan 2 bijik. baru jer lepas makan perut masih membuntal. boleh lagi aku telan karipap 2 bijik. kan dah cakap aku tak leh tengok food banyak-banyak. husband pon aku makan sebijik jer. adesh.

lepas beli barang kat tesco, akibat jalan-jalan lapar balik. rasa macam karipap tu berat lagi. tapi tak tengok pon ade berapa bijik. so makan lagi sebijik. lepas habis sebijik rase nak makan lagi. teruk kan i? adeh.

pastu tengok kat dalam paper bag tu ade 4 lagi. i dah makan 3, husband i dah makan 1. sepatutnya tinggal lagi dua la kan? nama pon 1/2 dozen je pon kiteorang beli.

dah mula ragu..

"bie, 1/2 dozen tu 6 kan?" *karipap ni buat aku ragu dengan ilmu di dada*

"ye lah. isk. u neh"

"i rasa karipap ni dia bagi lebih la. kenapa dah makan banyak pon still banyak lagi.ade 8 biji. ke dia bagi percuma?"

"terlebih la tu"

"takkan sampai 2 bijik?"

"rezeki lah tu"

so tak pasal-pasal malam tu i makan karipap 4 bijik. jangan cakap pasal cheese kek, ikan percik, gulai kawah segala lagi. lepas ni tak nak beli banyak-banyak dah. akan ku gigih beratur walaupon ramai orang.

*kalau ikutkan hati.rasa nak habiskan jer karipap tuh. bukan lapar. nafsu.

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

11 comments

  1. if x abiskan..cian lak kt dia kan... mesti karipap tu dlm hati dia ckp..farah..mkn la aku..hehehehhe

    ReplyDelete
  2. karipap je takpe..rezeki jgn ditolak! ekeke..

    ReplyDelete
  3. eh. tu la alasan i makan banyak=p

    ReplyDelete
  4. kak ieyna: sebab karipap la yang rase resah gelisah tu..huhu

    ReplyDelete
  5. sedapkan? tanpa boleh goreng balik. aku selalu je buat macam tu *__*

    ReplyDelete
  6. wah! karipap ikea memang marvellous!! yummyyyy!!!!

    :)

    ReplyDelete
  7. bai: sedap..tapi lemak *pengsan*

    ReplyDelete
  8. karipap ikea tu mmg nieda suka..sekali mkn boleh sampai 4..hahah mmg gemukss

    ReplyDelete
  9. karipap ikea tegar jugak oleh aku..sekali beli sedozen beb...

    ReplyDelete
  10. takpe, u mkn bnyk pon herbalife kan ada :D

    ReplyDelete