mari main masak-masak: makmur ke arab?

*jari-jari i dah ok. sebab bau budu dah hilang mungkin*

=p

aku tak tahu lah biskut yang aku buat semalam biskut ape. biskut makmur ke biskut arab. ke makmur dan arab tu adalah biskut yang sama nama jer lain-lain?

*wohhoo. dalam dok cakap konon-konon buzy tuh. sempat lagi menggentel biskut ok. demi laki ku. sanggup ku lakukan ape saja. eceh*

ciri-ciri biskut ini adalah:

dia ade inti kacang yang di blend halus bersama hula dan di gentel-gentel begini

then, inti kacang tu di masukkan dalam adunan biskut begini

*adunan biskut guna minyak sapi. ok lemak!*

pastu di gentel balik buat bentuk bulat.

*dia sebenarnya masa aku google bentuk bujur macam kurma. tapi aku nak buat bulat jugak!*
pastu disusun dalam pembakar begini.

ni bila dah masak. tunggu sejuk nak salut dengan gula aising

ni rupa lepas salut dengan gula aising

ni pencahayaan lebih sikit

ni dah susun dalam balang biskut. +-50 bijik semuanya

aku rasa dia sepatut dok dalam paper cup. tapi rumah i tak dak itu paper cup so bogel macam tu
jer lah.

apakah nama ini biskut? arab ke makmur?

ni husband i mengidam nak makan sebenarnya. gigih tak i buat biskut di luar musim perayaan. sape nak tempah? jangan harap. penat sungguh menggentel.

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

4 comments

  1. yela..skrg bukan musim perayaan... biskut makmur kut ;)

    ReplyDelete
  2. makmur eh? haha..ok. i pon xsure

    ReplyDelete
  3. sedapppp..mcm nak raya lak rasa! :p..makmur..eh arab pun boleh.. :)

    ReplyDelete
  4. kak ieyna: haha..tu la kan.rasa pose ganti..eh..xabis ganti lagi pin

    ReplyDelete