gaby's quotes

tengok tak desperate house wife minggu ni?



sebagai seorang isteri. sebagai seorang anak. sebagai seorang adik. sebagai seorang kakak. aku selalu fikir ape yang aku nak dalam hidup aku. betul ke langkah yang aku ambil. adakah langkah aku ambil memberi kesan yang buruk terhadap orang disekeliling aku.

bila tengok episode ni. macam satu wake-up call untuk aku. untuk terus berfikir.

*dialog gaby ngan carlos*

"It's kind of funny when you think about it."

"What?"

"My life. It just seems so small sometimes. I spend my days thinking about detergent… and groceries… or how I'm gonna get the spot out the upholstery. It's not at all the life I thought I'd choose for myself. But some days… I look up… and I realize I'm happy. I'm honest to God i'm happy with my life."

dan aku. berfikir lagi. ape aku nak dalam hidup? but believe me. maghfarah yang kamu nampak sekarang adalah maghfarah paling happy yang pernah wujud.

dan untuk saya happy semestinya akan memberi effect yang berbeza kepada orang lain.

ibubapa yang mungkin frust bila anak nya yang berijazah menghabiskan sisa hidup mengabdikan diri untuk rumah tangga.

suami yang terpaksa bekerja siang dan malam kerana dia sahaja sumber kewangan rumah tangga.

family terdekat mengaharapkan sesuatu daripada aku yang sememangnya dari kecik orang nampak masa depan cerah.

tetapi untuk aku, untuk meninggalkan kegembiraan sekarang, setelah hidup 24 tahun baru rasa saat paling gembira. terlalu takut nak tinggalkan kegembiraan sekarang. nak mencuba benda lain yang mungkin akan memberi lebih kegembiraan dan kepuasan. terlalu chicken tuan blog ini.

macam gaby, I'm honest to God I'm happy with my life.

tapi aku selalu berfikir, adakah 'mereka' happy dengan decision aku ni?


kata-kata hati yang chicken,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

8 comments

  1. mungkin ibubapa agak frust. Tapi mungkin dia akan faham sebab kita ada tanggungjawab lain. Maka berilah jasa yang lain. Mungkin itu boleh terjawab semua persoalan itu. ha amik ko aku skema :P

    ReplyDelete
  2. kalau kita bersyukur dan melihat kesusahan org lain, kita pasti akan gembira dengan apa yg kita ada. percayalah...

    ReplyDelete
  3. as: bersyukur dengan ape yang ade sekarang..tapi takut akan memberi impek yang buruk kepada orang lain..huhu

    ReplyDelete
  4. bai: tq=) mungkin kan..duit bukan satu-satunya cara nak membalas jasa ibubapa

    ReplyDelete
  5. ade ke mok ayoh dok suke anok duk goyang punggung saje? haha
    i rase mok ayh ni lagi ank2 rilek dan hepi lagi die suke.

    ReplyDelete
  6. zek: kan best kalau semua orang pikir macam kita.

    kan best kalau semua orang nak hidup tak mengejar harta benda. just cukup untuk hidup. dan happy dengan hidup.

    kan best.

    tapi bukan semua orang mcm kita.

    ReplyDelete
  7. hmm...kalau suami mampu nak tampung semua tu, takpe farah. it's ok.

    makpak frust sekejap je tu. bila dapat cucu suatu hari nanti, hilangla frust tu.
    ;P

    ReplyDelete
  8. pkk: nampaknya kene buat anak secepat mungkin ni:p

    mapu tu mampu. tapi stended manusia. mahu lebih..mahu lebih..

    nak lagi~ nak lagi~

    ReplyDelete