petua gemuk?

mood hari ni adalah tidak berapa happy. bangun hari ni lepas suami keluar kerja online sekejap tapi tak de nafsu nak mengadap screen latop so i baring sebab mengantuk. mengatuk selepas tidur seawal pukul 11? bangun kul 610 pagi tidur tanpa gangguan. giler kan?

bangun kul 1030 buat entry seketul. mengharap something yang happy akan berlaku. but i'm still not happy.

sebab ape tak happy?

sebab takde sebab. maghfarah memang begitu. kadang-kadang suami bagi pandangan sinis sebab dia lupa letak pengorek telinga lepas guna ke tempat asal dia boleh menangis macam dah buat salah besar giler. sebenarnya dia bukan menangis sebab pandangan sinis tu. tapi sebab lain dalam otak die yang sedang menari-nari hebat.

tapi suami tak tahu. so dia ingat aku wanita cengeng yang marah macam tu pon nak nangis. aku pon tak cakap sebab ape. sebab something yang menari-nari tu pon adalah something yang bukan patut menangis pon. so saja-saja rasa nak menangis.

yes. itu cabaran seorang lelaki selepas kawin yer. kepada lelaki luar sana sila pikir dua kali nak kawin. eh. macam lah semua perempuan macam aku.

so hari ni saya rasa tensyen tanpa sebab dan saya memerlukan sebab untuk menangis. kalau tak mood saya takkan baik. cepat buat saya menangis sekarang.

meh buat something yang mungkin akan mendatangkan mood. buat benda yang kita suka. bercakap pasal food.

kembali kepada tajuk, petua nak gemukkan badan. eh. tak cukup gemuk ke nak gemukkan lagi badan. huhu. ni gemuk lain ok. gemuk yang orang suka.

aku amik petua ni dari sini. thanks babe~

aku tak tahu lah betul cara aku buat ni. tapi sebenarnya minuman ni tak jadi macam petua sangat. sebab nya air ni sedap. so aku buat banyak-banyak simpan dalam peti. minum ketika perlu. sepatutnya minum pagi-pagi sebelum breakfast. aku bantai g minum pagi petang siang malam. minum depan tv pon layan. sebab dia ade timun kasar-kasar tu untuk di kunyah. so, perasaan nya ala-ala makan dessert jer. ngehehe. makin lama air ni simpan dalam peti makin sedap.hohoho

cara-caranya:
kikis timun dengan sudu sampai ke kulit keras

campur dengan gula batu

*aku tumbuk gula batu sebab terpikir camane gula yang gabak tu nak larut dalam air sejuk kan?*

ni masa first time buat

try lah. kesedapan nya adalah di jamin. lagi lama lagi sedap. hehe.

kata-kata jari,

Fabulous.Farah

You Might Also Like

6 comments

  1. salam kenal Farah,

    betul ke boleh gemuk tu,..hihi,..saya tak leh gemuk dah, dah cukup berat dah ni.

    still tak happy ke? lps solat doa2 byk ya dear!

    cheers!

    ReplyDelete
  2. salam kenal, ni petua nak gemuk berisi sebenarnya..berisi baby, bukan lemak.hehe

    ReplyDelete
  3. oh? makan timun?

    petua baru ni. leh dipraktikkan. hehehe~

    ReplyDelete
  4. Magh, i read both posts, yours and the source.
    all the best! amin. :-)

    ReplyDelete
  5. raja: amin~

    kita berusaha je kan..allah yang bagi rezeki=)

    ReplyDelete
  6. intan: nak tambah baby ke? wow~

    ReplyDelete